Vaccineren tegen corona tijdens zwangerschap ?

Ik ben nu 22 weken en ga me over twee weken laten vaccineren. Ik heb er nooit over getwijfeld; sinds er onderzoek is gedaan en het RIVM een positief advies heeft af gegeven heb ik besloten te gaan. 


Ik merk dat ik nu erg terughoudend ben in met mensen afspreken, terug naar kantoor gaan en leuke dingen doen. Dit mag volgens de versoepelingen nu of binnenkort, maar er zijn extra risico's verbonden aan een besmetting met zwangerschap en die wil ik niet nemen. 
Enige argument tegen zou voor mij zijn dat de lange termijn effecten nog niet duidelijk zijn. Maar ik vertrouw hierin op de wetenschap en de experts.
 
Ik ben nu 37+5 weken zwanger en heb wel een prik ingepland (1 dag na m'n uitgerekende datum). Straks aan de verloskundige vragen of dat sowieso een slecht idee is, of alleen als ik dan net bevallen ben en nog niet uit bed kan. Ik hoop eigenlijk dat het wel kan doorgaan en dat ik dan nog zwanger ben, dan krijgt de kleine misschien ook wat bescherming mee.
 
Er zijn geloof ik ook twee andere topics over dit onderwerp! Vrij recent geopend, kun je vinden via de zoekbalk :) daar zijn veel reacties op gekomen.
 
Ik twijfelde ook erg om m te halen, maar besloten om dit toch te gaan doen. Het geeft me meer rust als ik ‘m wel neem. Volgende week de 1e (dan 33 wkn) en de 2e met 38 weken.

Heb gebeld om een afspraak te maken een aangegeven dat ik zwanger ben en niet pas in m’n laatste zwangerschapsweek de prik te willen halen. Dat begrepen ze en ik kon daardoor eerder terecht.
 
Terug
Bovenaan