vaccineren

Ik hoor op het nieuws dat onze kids tot de risicogroep behoren voor het krijgen van de (mexicaanse) griep. Misschien gaan ze vaccineren. Hoe denken jullie erover? Nemen jullie maatregelen? Let je bv meer op als je in een ruimte ben waar veel mensen tegelijk zijn?
Halen jullie zelf een griepprik? Behoor je zelf tot de risicogroep of koop je er zelf een?

Ik weet nl zelf echt niet goed wat ik ermee aan moet. Ik vind het best eng met een baby en een tweejarige en de berichtgeving is vooral zo onduidelijk. Ik dacht eerst het valt wel mee met de griep, maar nu begrijp ik dat er toch ook gezonde mensen overlijden.

Graag jullie mening!
Groetjes Babybelle

Hoi hoi,

Ik vind het zoooo verschrikkelijk moeilijk!! Ik behoor idd tot de risicogroep, en heb vorige wk mijn prik kunnen halen, maar omdat ik ziek was, ben ik niet gegaan.
Ook kan ik over een paar wk zo 1tje krijgen voor de Mexicaanse griep.
Er schijnt een stofje in de prik te zitten waar nog niet helemaal duidelijkheid over heerst.
Dat staat mij nog het meeste tegen.

Dus ik ben er nog niet aan uit.

Liefs Deb.

Hoi,

Nee, ik laat de kinderen niet inenten tegen de Mexicaanse griep. Er overlijden inderdaad ook gezonde mensen aan, maar dat kan ook van een 'gewone' griep. Volgens mij is de Mexicaanse griep niet veel erger dan een gewone griep. Ik hoop natuurlijk dat we hem niet krijgen, maar als we hem wel krijgen, dan hebben we er in ieder geval antistoffen tegen voor een volgende keer (mocht die komen).
Ik haal zelf ook nooit een griepprik. Ik behoor ook niet tot de risicogroep. Mijn ouders gaan wel ieder jaar keurig voor een prik.

Ik ben trouwens sowieso niet zo voor allerlei inentingen. Ik heb Eva toen ook niet extra in laten enten tegen Meningokokken. Nu lijkt het misschien alsof ik er onverschillig in ben, maar dat is niet zo. Ik lees er eerst goed over en maak dan een overweging. Vergeet niet dat IEDERE inenting bijwerkingen kan hebben.....

Groetjes, Karin

Ryan behoort zo wie zo tot de risico groep (nierpatient) en krijgt dus idd de gewone griepprik en voor de mexicaanse griep.

ik heb de oproep al thuis liggen

voor de mexicaanse moet je 2 x in 3 weken

groetjes moekje

moeilijk he maar ook bij een "gewone "griep gaan er ook gezonde mensen en kinderen dood. Dus wat dat betreft is het niet zoveel anders dan de normale griep periode.

Bij ons heeft vorige week mijn oudste wsl de mexicaanse griep gehad. Ze testen niet meer maar de huisarts dacht van wel.
Hij is echt heel ziek geweest; heeft 7 dagen koorts gehad waarvan 5 dagen tegen de 40 graden.
Was dus een hele vervelende herfstvakantie voor hem en de andere kids (en voor onszelf). Maar ja van de gewone influenza had hij dat wsl ook gehad.

Weet zelf ook niet of ik de vaccinatie voor de mexicaanse griep ga halen (heb wel de oproep gehad). Ga het nog even op mijn werk navragen.

groetjes chimene

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Benthe wil ik eigenlijk niet laten vaccineren, inderdaad omdat ik niet helemaal zeker weet wat de effecten op langere termijn zullen zijn. Voor mij zelf heb ik al besloten me niet te vaccineren, maar ben wel benieuwd wat ze straks adviseren als onze kleine meid geboren wordt.

Vooralsnog ben ik niet voor het vaccineren, dus we doen het voorlopig nog zonder.

groetjes

Ik doe het niet, het is namelijk niet bewezen, dat het helpt tegen de mexicaanse griep.
En ik vertrouw het vaccin niet.
maar het blijft moeilijk.
Ik ben nu behoorlijk ziek, dus misschien is de mexicaan nu wel bij me, maar je komt er toch niet achter.Alleen als je naar het zh moet.

GR Linda

Terug
Bovenaan