Vacuumpomp en klachten daarna?

Lukas is met een vacuumpomp ter wereld gekomen. Ondertussen is hij 7 mnd oud en doet het goed. HIj slaapt alleen erg slecht (gelukkig gaan de nachten de laatste tijd goed).

In totaal hebben ze 12 keer aan zijn hoofdje getrokken met die pomp (hij lag verkeerd). Ik heb me daar altijd zorgen omgemaakt, ondanks dat hij er niets aan over lijkt te hebben gehouden.

zijn er meer moeders die dit herkennen? En als jullie kleintjes wel klachten hadden, waar bestonden die dan uit? En wat heb je er aan gedaan?

Annemieke

Heej, mijn kleintje is ook met de vacuumpomp geboren. Bij mij moesten ze ook 5x echt hard trekken omdat hij verkeerd lag. Wij hebben hem in de eerste week heel veel rust gegeven omdat hij volgens de arts dus door die pomp een lichte hersenschudding had. We hebben hem dus zo veel mogelijk laten liggen die eerste week.

Verder heb ik niet het gevoel dat hij er echt last van heeft. Hij vindt het van begin af aan niet lekker om in je armen te liggen. Alleen  met voeden (begin bv later kv)  stond hij het toe. Maar of dat daardoor komt. Geen idee.

Ik heb er zelf meer last van gehad. Heb de bekkenbodemspier flink moeten trainen voordat ik weer durfde te niezen in het openbaar (als je begrijpt wat ik bedoel).

Groetjes mama3007

ik ben ook bevallen door middel van de vacuumpomp.

iris had het kiss syndroom. ze kon haar nekje niet draaien naar links.
dit kan onstaan door een bevalling met de vacuumpomp en verschillende andere reden.
ben hier voor bij een manueel therapeut onder behandeling met haar.

nu heeft ze daar geen last meer van.
groetjes petra

Bekkembodumspier? Wat is dat! Na 7 mnd fysio begin ik eindelijk te geloven dat ik er een heb. Ik loop al maanden met tena lady maandverband in om de urine op te vangen maar eindelijk, eindelijk, eindelijk, eindelijk gaat het beter en durf ik er zelfs op te hopen dat ik het goed komt.

als je overigens last blijft houden met niesen, etc kunnen ze dat met een hele simpele operatie verhelpen maar dat doen ze alleen als je geen kinderen meer wilt krijgen.

Annemieke

hey hallo,

In de beginfase van mijn aanwezig zijn hier...medio oktober heb ik ook een topic hierover geplaatst met naam DUIVELSEI....

Maar Yoëll is dus ook met vacuum ter wereld gekomen omdat mijn persweeen wegvielen helaas....ze hebben toen zow aan zn hoofdje geropt dat manlief er ff bij weg moest lopen anders had ie ruzie gehad met de gyn....Yoëll had destijds een open hoofdwond die een dikke maand op zn hoofdje heeft gezeten...zielig hoor pffff krijg nog tranen in mijn ogen en brok in mijn keel als ik er aan denk....
Ook heeft hij een mega bult aan zn hoofd wat er nog steeds zit, gister bij de kindarts geweest en nu blijkt dat hij een Cefaal Hematoom heeft, bloeding tussen schedel en beenvlies...ze willen er geen foto, ct scan of iets dergelijks van maken omdat ze er toch niets op kunnen zien zeggen ze....ook zeggen ze dat die bult niet van de pomp komt...nou het is echtwaar op precies dezelfde plek als waar de wond zat....
Het is net of er een stuk bot uitsteekt zeg maar om het ff goed te verwoorden....hij heeft er volgens ons niet echt last van , maar heeft wel een mega slechte start gehad en hij slaapt nog steeds heel slecht en word altijd krijssend wakker...nooit een x gewoon kwebbelend en pratend altijd huilen en krijssen....dus ik dacht natuurlijk dat er wat anders aan de hand zou zijn.....Ook word ie nog meerdere keren per nacht wakker....hij is 7 maand en heeft denk ik in totaal 6x een nacht doorgeslapen....

Maar goed dit word wel een heel lang verhaal.....dat was niet mijn bedoeling...mijn vraag is wie er nog meer zown bobbel op het hoofdje heeft.....

Thanx nog Happy M...om me te helpen zoeken naar de verwoording van die bult....

Liefs Denise

sunyra,

'Grappig' dat je zegt dat je kleine altijd huilend wakker word. Lukas namelijk ook. toevallig gisteren oop het CB gevraagd en die wisten niet hoe of wat.

Lukas slaapt pas sinds een week of drie redelik door, maar dat komt vlgens mij omdat hij op zijn buik ligt.

Annemieke

Heej Annemieke,
Die van mij wordt ook soms huilend wakker. Maar ook heel vaak kletsend dus ik weet niet of dat het zelfde is.
Verder heeft het 4 maanden geduurt voordat ie ging doorslapen maar dat is nogal al weinig als ik (jouw) en andere verhalen hier lees.

Wat betreft die kleine ingreep om urine verlies tijdens het niezen tegen te gaan.
Ik wil zeker nog wel een tweede. Al moet ik wel toegeven dat het me soms zwaar valt en dat ik dan denk: 'ik wacht lekker nog heeeeeeeeeeeel lang'. Hahah (zie topic 'hij blijft jankering, huilerig en mekkerig als ik hem geen aandacht geef').
Maar goed, die ingreep is mij dus te rigoreus. Bovendien valt het nu wel weer mee, maar in het begin dacht ik dit komt nooit meer goed.

Wat vervelend dat jij daar nog steeds zoveel last van hebt. Het schijnt dat er een hele discussie gaande is in de medische wereld over kunstverlossingen. Dat deze eigenlijk meer kwaad dan goed doen en dat de problemen waar vrouwen mee blijven lopen niet echt erkent worden.
Was een hele documantaire op netwerk, maanden geleden. Misschien kan je er nog iets over terug vinden op internet.

Nou ja....hahah...leuk he kinderen!?!

Sterkte en ps....wel fijn dat ie nou eindelijk een beetje doorslaapt.

Hey hey.

Ik ben zelf met de vacuum  pomp gehaald.
En ik moet zeggen dat ik er een heel raar hoofd aan over heb gehouden.
Een beetje een punt hoofd, ze schelde me vroeger ook uit voor eierenhoofd pfffff was echt verschrikkelijk elke keer om dat te horen.
Verder heb ik licht ADHD gehad, ben daar groote deels over heen gegroeid, maar af en toe merk ik dat het terug komt (kan dan zo lekker druk doen) hihihihi.
Ik weet niet of dat met de vacuum pomp te maken heeft gehad.
Maar toen ik ter wereld ben gekomen, had ik wel meteen een licht hersen schudding, door dat rare ding.
Af en toe heb ik behoorlijk last van dwangneuroses, als ik weer in een stress situatie zit.
Moet ik altijd alles vier keer herhalen of zo.
Misschien heb ik dit over gehouden van de vacuum pomp.
Maar Joëlla is normaal geboren, alleen ik heb de hele tijd geperst tijdens de weeën, terwijl dat nog niet mocht.
Ze zeiden toen ook dat er een druk op haar hoofdje kwam te staan.
Joëlla heeft idd net zo'n hoofdje als haar moeder.
Waarscgijnlijk komt dat ook door de druk op haar hoofdje, van het persen van mij.
Gelukkig zie ik niet dat ze achter loopt met de ontwikkeling, ik vind juist dat ze wat voor loopt.
Ze draaide zich al op haar buik en terug met vier maanden.
Maar jah je weet nooit hoe het in de toekomst verloopt.
Maar in ieder geval ik denk dat ik deze klachten te verwijten heb aan de vacuum pomp, helaas het is niet anders, als ik er niet mee gehaald zou worden, had het misschien anders met me afgelopen!!!!

Gewoon ff aan kijken, hoe het verder met hem gaat, en of je iets op valt wat anders aan hem is, en ik zou dan wel aan de bel trekken.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Terug
Bovenaan