vader mag kinderen niet zien van exvrouw. Wat te doen?

Hallo,

Ik zit met een vraagje.

Ik zit zelf niet in deze situatie maar iemand die ik goed ken wel.. ik heb geprobeerd wat dingen uit te zoeken via google. Maar kom niet veel verder, en dacht misschien hebben ouders hier wel ervaring mee, dus plaats ik hier een onderwerp over op het forum.

Verhaal in het kort samengevat:
Een vriend van mij, heeft 5 jr een relatie gehad met zijn exvrouw (logisch ;) ) daaruit zijn 2 kindjes gekomen. Hier hebben ze zelf bewust voor gekozen.
Nu heeft de exvrouw de biezen gepakt, en meneer mag zijn kinderen hoe dan ook niet zien. Ze geeft geen gegronde redenen. Ze zijn gescheiden, maar mevrouw wil geen alimentatie niks. Nu heeft die vriend van mij hier zoveel last van, hij verdient net te veel om in aanmerking te komen voor zo'n regeling met een advocaat, maar hij verdient eigenlijk ook te weinig om een advocaat te kunnen betalen.
Hij heeft het geprobeerd via haar ouders, maar die hebben ook slecht contact met hun dochter. Hij heeft het geprobeerd via een mediator, maar exvrouw wil niet praten.

Hij gaat zo nu en dan eens langs, laatst met de verjaardag van zijn zoontje.
Maar hij mag niet binnenkomen, exvrouw gaat stennis schoppen, een hoop gescheld en raar gedrag van haar kant. Hij is maar weg gegaan om de kids niet in zo'n situatie te laten...

Wat kan hij nu nog doen????

Heeft iemand hier ervaring mee?

Nens
 
quote: Nens21 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-05-2009 13:45:51'));

Hallo,

Ik zit met een vraagje.

Ik zit zelf niet in deze situatie maar iemand die ik goed ken wel.. ik heb geprobeerd wat dingen uit te zoeken via google. Maar kom niet veel verder, en dacht misschien hebben ouders hier wel ervaring mee, dus plaats ik hier een onderwerp over op het forum.

Verhaal in het kort samengevat:
Een vriend van mij, heeft 5 jr een relatie gehad met zijn exvrouw (logisch ;) ) daaruit zijn 2 kindjes gekomen. Hier hebben ze zelf bewust voor gekozen.
Nu heeft de exvrouw de biezen gepakt, en meneer mag zijn kinderen hoe dan ook niet zien. Ze geeft geen gegronde redenen. Ze zijn gescheiden, maar mevrouw wil geen alimentatie niks. Nu heeft die vriend van mij hier zoveel last van, hij verdient net te veel om in aanmerking te komen voor zo'n regeling met een advocaat, maar hij verdient eigenlijk ook te weinig om een advocaat te kunnen betalen.
Hij heeft het geprobeerd via haar ouders, maar die hebben ook slecht contact met hun dochter. Hij heeft het geprobeerd via een mediator, maar exvrouw wil niet praten.

Hij gaat zo nu en dan eens langs, laatst met de verjaardag van zijn zoontje.
Maar hij mag niet binnenkomen, exvrouw gaat stennis schoppen, een hoop gescheld en raar gedrag van haar kant. Hij is maar weg gegaan om de kids niet in zo'n situatie te laten...

Wat kan hij nu nog doen????

Heeft iemand hier ervaring mee?

Nens



Hoi Nens,

Als ik het goed begrijp uit jouw verhaal zijn ze wel getrouwd geweest?!
Zo niet heeft hij de kinderen dan wel erkend toen ze zwanger werd?
Als ze getrouwd zijn geweest is de scheiding door de rechtbank voltrokken en hebben ze of co-ouderschap of om het weekend. Dat staat zwart op wit en daar zou zij zich aan moeten houden.
Hij moet ten allertijde alimentatie betalen ook al wil zij het niet want als hij/zij toch naar de rechter stapt kan hem dat nooit verweten worden.
Laat het haar maar terug storten...........heeft tie altijd bewijs dat hij het wel heeft betaald.
Helaas is het zo in nederland dat mannen/vaders meestal aan het kortste eind trekken.
Kinderen moeten tot hun 12de jaar naar zowel vader als moeder mits er natuurlijk bij de rechter is vastgelegd dat een van beide uit de ouderlijke macht ofzo is gezet maar dat maak ik niet op uit jou verhaal.
Na hun 12de verjaardag mogen kinderen zeggen dat ze bijvoorbeeld niet meer naar hun vader of moeder willen dat is dan bij de rechter rechtsgeldig.
Het is een heel moeilijke situatie maar je vriend moet blijven VECHTEN voor zijn kids want stel nou dat het allemaal op niets uitloopt(in het allerergste geval) en ze gaan later toch "op zoek"naar papa weten ze in ieder geval dat papa altijd voor ze gevochten heeft.
En met vechten bedoel ik kaartjes sturen, kleding enz.
Misschien wist je het allemaal al..........maar toch heel veel sterkte en laat hem naar de rechtswinkel gaan die kunnen hem wel helpen met het opstellen van een brief hiervoor.
TIP   wanneer ze vragen of hij rechtsbijstand heeft moet tie NEE antwoorden want anders verwijzen ze hem eerst daar naar toe omdat de rechtswinkel is voor mensen die rechtsbijstand niet kunnen betalen.
Misschien is dat in zijn geval wel/niet zo maar dan weet je het in ieder geval.
Heel veel kracht toegewenst voor hem.

groetjes Louise mama v Floortje 2jr

Als ik jou vriend was zou ik eens bij de rechtswinkel binnen lopen en even zijn situatie voorleggen. Of zijn rechtsbijstand.

 
Hoi,

Dat is idd heel lastig, je praat over ex-vrouw dus ze zijn getrouwd geweest en zijn de kinderen dus wel erkend als de zijne!
Hij zou in dit geval toch het beste via de rechter kunnen gaan, die kan hem zonder gegronde redenen zijn kinderen niet ontzeggen, ik zou idd wel de basis allementatie overmaken, zodat hem dat niet verweten kan worden.
Verder zou ik als ik hem was niks meer proberen te regelen met zijn ex-vrouw dit heeft duidelijk geen zin!
Als hij een bezoekregeling heeft van de rechter is zijn ex strafbaar als hij zijn kinderen niet te zien krijgt en zou hij zelfs uiteindelijk de voogdij kunnen krijgen!
Hoe erg is dit weer, ik word er gewoon onpasselijk van als iemand zo ´n spelletje speelt over de rug van de kinderen, die zijn hier de dupe van!!

Succes, gr MJ
 
Terug
Bovenaan