Vader niet bij de bevalling willen hebben

<p>Goedenavond iedereen,</p><p>ik moet even mijn verhaal ergens kwijt want zit hier al best lang mee.</p><p>ik ben 22 jaar, ben momenteel in verwachting van mijn eerste kindje. Ik ben 30 weken. </p><p>Mijn zwangerschap was onverwachts maar welkom.</p><p>alleen mijn situatie met de vader op het moment is niet echt best. </p><p>Ik ben zwanger van mijn ex, ( ik had geen relatie meer met hem toen ik zwanger raakte) hij had blijkbaar al een vriendin met wie hij samenwoont. Kwam ik achteraf allemaal achter maar goed los van dat.</p><p>onze relatie was altijd wel moeizaam gegaan, ik woonde nog thuis maar ben uit huis gezet door mijn moeder. Ik woonde een tijdje in een opvang en sinds kort heb ik een eigen plekje gekregen. </p><p>Mijn hele zwangerschap heb ik steeds aan/uit contact gehad met de vader van mijn kind. </p><p>Altijd wel ruzie geweest en tijdje twijfelde hij zelfs dat het zijn kind is. </p><p>Nu ik zit in mijn laatste trimester ben mezelf aan het voorbereiden voor de bevalling maar om eerlijk te zijn wil ik hem niet bij mij bevalling hebben..</p><p>ik voel me heel erg ongemakkelijk als ik met hem bent en ben nog niet overheen van alles wat er is gebeurd.</p><p>ik heb echt geen leuke zwangerschap gehad.. </p><p>ik ben uit huis gezet door me moeder omdat ze via hem hoorde dat ik zwanger was omdat hij het eerst niet geloofde en daarnaast kort daarna ben ik bedreigd door me moeder.. dat ze me wat zou aan doen want ze keurde hem ook altijd af. </p><p>Ik woonde tijdje in een opvang grotendeels van mijn zwangerschap maar omdat ik al een tijd stond ingeschreven bij verschillende woning net en mijn inkomen is stabiel heb ik snel een woning gekregen via een loting woning.</p><p>Ik voel me ook best eenzaam om eerlijk te zijn mijn vriendinnen wonen best ver en heb best een kleine groep vriendinnen daarnaast heb niet veel familie hier.. mijn grote steun is wel echt mijn tantes op het moment.</p><p>maar mijn vraag is : is het egoïstisch om hem niet bij de bevalling toe te laten..</p><p>want het loop nu al heel stroef al bijna 9 maanden laat staan als de kleine er is..</p><p> </p><p>groetjes </p><p> </p><p> </p>
 
Het is je ex.. dus ik snap heel goed dat je hem niet tijdens de bevalling erbij wilt hebben. Wel vind ik dat hij het recht heeft om kort na de bevalling het kind te mogen zien. Jammer dat het zo is gelopen, ook met je moeder. Gelukkig heb je steun van je tantes. Misschien is het een optie om één tante bij de bevalling te vragen. Weet natuurlijk niet hoeveel je er hebt maar als je er 7 hebt kun je ze natuurlijk niet allemaal meevragen. Veel sterkte nog met de rest van je zwangerschap.
 
Het is belangrijk om tijdens de bevalling mensen om je heen te hebben waarbij je je vertrouwd en prettig voelt.. jij moet die prestatie leveren dus in jouw situatie snap ik dat je hem er niet direct bij wil hebben
 
Pfff wat een verhaal. Naar! Fijn dat je nu een eigen plekje hebt en tantes om je heen die er wel voor je zijn. 
Ik ben nu zelf 33 weken en me ook aan het voorbereiden op de bevalling. Als ik een ding heb geleerd, is het wel dat je de meest ideale omstandigheden moet creëren voor zo ver als mogelijk. Alles wat je stress geeft, moet je proberen te vermijden. 
Sterkte!!
 
Je bent niet egoïstisch als hij niet bij de bevalling is. Wat heeft hij de afgelopen week voor je gedaan? Is hij mee geweest naar echo's? Heeft hij je in deze nare situatie ook maar 1 keer echt goed geholpen.
 
Afhankelijk daarvan zou ik besluiten hoe snel je na je bevalling je ex lang laat komen om zijn kind te ontmoeten. Maar tijdens de bevalling zelf en de eerste paar uur zelf zou ik voor jezelf en je kindje kiezen. Rust en liefde heb je nodig en geen vervelende gevoelens. Je hebt het recht te mogen genieten van je kleintje zonder dat er iemand naast je staat die alleen aan zichzelf denkt en jou een naar gevoel geeft.
 
Terug
Bovenaan