Vaderdag-liedjes

Hoi allemaal,
Ik heb jullie hulp weer eens nodig. Ik zoek een liedje voor vaderdag. Niet een kinderliedje, maar een 'volwassen' nummer met als Thema vaderdag. (of een moederdagliedje die makkelijk in 'vader' te veranderen is)
Het mag in alle stijlen zijn, van Stef Bos met 'Pappa' tot Alain Clark met "Father and Friend".
Thanx alvast voor het meedenken!
Nelleke

pappie loop toch niet zo snel...
loop wat zachter toe
want ik ben al zo moe
pappie loop toch niet zo snel

...... haha dat was het eerste waar ik aan dacht

Heb je waarschijnlijk niks aan, maar ik ook niet, want hij zit nu meteen in mn hoofd

Even gegoogled, misschien heb je hier iets aan?

Hierbij de top 10 van Papaplaatjes:

01. Stef Bos - Papa
02. K's Choice - Dad
03. Puff Daddy - I'll be missing you
04. Madonna - Papa don't preach / Oh father
05. Doe Maar - Pa
06. Fleetwood mac - Oh daddy
07. Cat Stevens - Father & Son
08. Boney M / Darts - Daddy cool
09. George Michael - Father Figure
10. Alain Clarke - Father & Friend

Ohhh....... dat liedje van pauline (papa loop toch niet zo snel) dat vond ik als kind écht zo'n verdrietig liedje, ik dacht altijd dat de papa wegliep bij het kind. Kan ik nu nog voelen, hoe ik me dan voelde.

Maar met Papa van Stef Bos en Father & Friend heb je wat mij betreft de juiste te pakken. Zó mooi, allebei! Soms kan ik al helemaal emotioneel worden als ik bedenk dat Gijs en mijn man, vader en zoon zijn  (raar mens word je van het moederschap zo af en toe).

Ben ik natuurlijk wel even nieuwsgierig: wat ga je er mee doen?

Groetjes
Susan

Ik ga het zingen in de kerk. Op vaderdag dus. Er wordt altijd wel veel aandacht besteed aan de dienst (2 diensten met totaal 1000 bezoekers ofzo), maar ja, verzin maar 's wat ...
Liefs Nelleke

Hoi Nelleke,

Ik vind het liedje van Marco Borsato over vaderdag zo mooi.
Ik heb het nog niet tussen de vorige berichten zien staan, maar misschien heb ik niet goed gelezen haha.

Groetjes, Noor

ik bedenk me nu dat het liedje gaat over een vader die er niet meer is.... misschien niet zo geschikt voor een dienst tijdens vaderdag.
Maar het blijft wel heel mooi.
Groetjes, Noor

Hiya Nelleke!

Wat dacht je van "Beatiful Boy" van John Lennon. Het is wel een beetje specifiek over het hebben van een zoon (en dus niet een dochter) Maar het is zo'n mooi gevoelig liedje over de gevoelens van een vader voor zijn opgroeiende kind. Oh bovendien lijkt me dat nou zo'n mooi liedje om te zingen in de kerk, vooral met jouw stem. (althans ik vind het bij jouw stem passen, maar ik heb helemaal geen ruk verstand van zingen hoor hahaha)

Ajuus ilja

Terug
Bovenaan