vaderschapsverlof

hoi hoi,

Wat vinden jullie van dat vaderschapsverlof?
Of krijgen jullie mannen dat al naar de bevalling?
Mijn man neemt zijn laatste vakantiedagen op.
En nemen jullie mannen dan vrij na dat de kraamhulp weg is of direct naar de geboorte?
En gaan jullie 6 of 4 weken van te voren met zwangerschapsverlof?

Groetjes conny

hoi,

ik neem 6 week van te voren zwangerschapsverlof,maar denk niet dat ik tot die tijd volledig door kan werken...
ik moet de hele dag staan,lopen en bukken... en dat hou ik nu al bijna niet meer vol en ik zit nog maar op de helft.
mijn man neemt geen vaderschapsverlof.... misschien wel een paar dagen vrij maar meer ook niet.... hoop dat ik als de kraamhulp weg gaat wel weer op de been ben en anders heb ik gelukkig familie in de buurt wonen....

gr. wilma

Mijn man gaat de eerste week als de kraamhulp er is halve dagen werken. Als de kraamhulp weg is neemt hij 2 weken vakantie.
De vorige keer hebben we het ook zo gedaan, heeeerlijk!!
Ik ben toen 6 weken van te voren gestopt met werken, ik kon ook echt niet langer meer.

Hey hey,

Wij hebben allebei maar 1 week vakantie genomen dit jaar dus hebben we er nog 4 over.
Mijn vriend neemt ze als ons kindje is geboren en ik plak ze achter mijn verlof. Dus lekker lang samen!! Heb er nu al zin in.

Liefs Inge

hoi,

mijn man zit in het onderwijs, dus meer dan twee dagen tot de volgende vakantie zit er niet in.. Best wel balen. Ook volgt hij een cursus en moet hij eind december zijn scriptie inleveren, ik denk dus dat het een drukke tijd wordt!

Erica

Hoi,

ik ga 6 week van te voren eruit, 4 weken vooraf lijkt me erg kort, (ben nu al zo moe :-(.
Ik ga na die tijd waarschijnlijk ouderschapsverlof nemen: krijg de helft doorbetaald, dus dat is erg fijn.
Mijn man kan alleen onbetaald verlof nemen, en dat doen we dus niet: snijden we onszelf mee in de vingers...
Hij krijgt ook maar 2 dagen vrij en dat vind ik echt belachelijk... Hij neemt wel 2 weken vrij na de geboorte, direct gewoon. Niet zozeer om nou zoveel in huiis te doen, (ga ervan uit dat de kraamhulp daarin veel doet die eerste tijd), maar gewoon om met z'n drieen te gaan wennen aan de nieuwe situatie.
Aan mijn broer heb ik gezien hoe moe hij de eerste periode ook was, want hij werd natuurlijk ook gewoon wakker als de baby huilde/gevoed moest worden. Hoog tijd dat bazen dit meer gaan ondersteunen, ook bij mannen. Dus ook mannen een kraamverlof, (zeker met de huidige tekorten aan kraamhulp wel handig...), en een doorbetaald vaderschapsverlof vind ik ook niet meer dan redelijk...

Maar goed, aangezien de regering het vooralsnog niet wil opleggen, zal het nog wel even duren, :-( Zou de komende tijd wel een mooie secundaire arbeidsvoorwaarde zijn om personeel mee te lokken, :) Bijvoorbeeld in de ICT (waar mijn man werkt, :) Dus, wie weet...

Hallo:)
Mijn vriend neemt na de geboorte 2 weken vakantie , hebben we de eerste keer ook gedaan we hadden 3 uur kraamhulp per dagvond ik meer dan genoeg... hoewel t n schat van n mens was vond ik t meer dan zat :) . hij heeft toen samen met mijn beste vriendin het huishouden gedaan (en ik stiekum ook want kan niet stil zitten :p )

Verder neemt hij geen ouderschaps verlof maar kan zo waneert moet vrij nemen , hij werkt in  n klein bedrijfje met 9 medewerkers en mocht het nodig zijn kan hij s avonds ook gaan werken en overdag thuis zijn als t echt moet.
Verder gaat hij ook nog met zijn baas overleggen om later te beginnen zodat hij Dani naar school kan brengen de eerste weken,als mijn verlof is afgelopen kan ik het zelf doen want het ligt op mijn route naar mijn werk :)

zelf werk ik niet, maar het zorgen voor de kinderen gaat door tot aan de bevalling
Mijn man zal die 2 hele dagen (ja het is echt een ruig aantal vind ik) gewoon na de bevalling vrij zijn, maar in die tijd doe je natuurlijk ook de aangifte, kaartjes regelen etc etc (wil kijken of ik deze keer mee kan met aangifte doen, lijkt me wel wat).
Zoland de kraamhulp er is zal hij halve dagen werken. Eerst de oudste naar school brengen waarschijnlijk en dan tussendemiddag moeten we maar even kijken hoe we dat doen en dan in de middag is papa er weer om hem op te halen.
Als de kraamhulp weg is neemt hij nog een week/ anderhalf vrij, lekker met het gezin.
Daarna zal ik alles weer zelf moeten doen, dus ook 4x per dag van en naar school met 3 kids. Das het enige waar ik nog een beetje tegenop zie, maar zullen we ook wel weer redden.

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan