Vage buikpijn begin zwangerschap

Hallo allemaal, ik ben er pas achter gekomen dat ik zwanger ben. We zijn er super blij mee. Ik ben nu 6 weken zwanger. De bekende symptomen spelen bij mij nog geen enkele rol. Er is alleen 1 ding : ik heb een beetje vage buikpijn in mijn onderbuik. Een beetje alsof je ongesteld gaat worden. Nu heb ik zojuist op internet gelezen over buiten baarmoederlijke zwangerschap en krijg ik de negatieve gedachten dat er iets mis zou zijn niet meer uit mijn hoofd. Alhoewel ik geen bloedverlies heb en het ook geen erge buikpijn is. Met 8 weken ga ik voor de eerste echo dus ik moet nog even geduld hebben. Zijn er moeders die ook in de eerste weken vage buikpijn hadden en alles gewoon is goed gekomen???
 
Is heel normaal hoor, er gebeurt vanalles in je baarmoeder, die ook groeit. Dat voel je en zal je blijven voelen. Ik had rond die tijd zelfs echt pijn, maar alles ging prima. Als je geen bloedverlies hebt, hoef je je echt geen zorgen te maken om dergelijke kramp!
 
Ik had die vage ongesteldheidskrampen/buikpijn ook in het begin en nu nog steeds af en toe (nu 11 wkn). Dat hoort er volgens mij gewoon bij. :) Gefeliciteerd! Geniet ervan!
 
Ik had vanaf dag 1 dat ik wist dat ik zwanger was tot ongeveer 4 weken hele heftige menstruatie krampen. Zo erg dat ik het soms echt niet kon houden. Voor de rest had ik helemaal geen kwalen. Nu 20 weken zwanger!
 
Zeker lichte buikpijn hoort er helemaal bij! Je baarmoeder begint direct te groeien om ruimte te maken voor jouw kleine ukkie, en dat kan best wel eens wat buikpijn opleveren! Zeker de eerste weken had ik hier ook veel last van, en later in mijn eerste zwangerschap kwam het ook af en toe terug als de boel weer een groeispurt maakte zegmaar =)
 
Terug
Bovenaan