Meiden: hoe maak je jezelf gek? Een dun lijntje is ook positief: als er geen HCG in je urine zou zitten, zou er uberhaupt geen lijntje komen.
Daarbij, wat fabrikanten ook zeggen: niet alle testen zijn even gevoelig en je test dus niet met elk merk gelijk positief als jij toevallig net wat minder HCG aanmaakt dan de gemiddelde vrouw.
Ik testte zelf pas positief bij 2,5 week overtijd. Ik had donderdags (2 wk overtijd) een test gedaan; niks, maar na een uur toch heel vaag een lijntje zichtbaar. Maraja, wat die test langer dan een half uur na afnemen aangeeft, mag je niet op afgaan. Afspraak gemaakt bij de huisarts voor de volgende dag, daar getest, ook negatief. Die zei: dan zal het wel niet zo zijn... Ik wist ondertussen aan de signalen in m'n lijf wel beter, maar OK.
Zondags weer getest met dezelfde thuistest als donderdags, (op dta moment dus 2,5 week overtijd) en positief, (zij het een dun lijntje, maar positief is positief...)
Nu 9 weken zwanger en overmorgen voor het eerst naar de verloskundige,
Maak jezelf dus niet al te gek; dun lijntje is positief, niet alle testen test jijzelf ook positief mee, maar als er een paar positief zijn en eentje negatief, dan ga je toch af op de meerderheid?