vaginaal bloedverlies na ontlasting

Hallo,

Ik ben nu vijf weken en zes dagen zwanger. Tenminste dat hopen we. Ik heb afgelopen mei een miskraam gehad. Nu ben ik opnieuw zwanger, maar ik heb steeds bloedverlies na ontlasting. Eerst viel het mij niet op dat ik bloedverlies na ontlasting kreeg, maar het begon toch wel op te vallen. Ik ben heel erg bang dat ik weer een miskraam zal krijgen. Na een paar keer afvegen is er geen bloed meer te zien. Wel heb ik na de tijd last van bruine afscheiding na het afvegen. Wie herkent dit, en kan mij vertellen of dit toch weer het begin van een miskraam is, of dat het iets anders is. Ik weet het ff niet meer. Ik heb al contact gehad met de verloskundige en die zegt dat ik moet afwachten. Op en echo is nog niet veel te zien, en dan is het altijd nog afwachten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!
 
Hoi, de baarmoeder is heel gevoelig, en als jij naar de wc gaat, komt er druk op de baarmoeder, waardoor deze gaat bloeden.
Moet je veel persen, want dat geeft namelijk nog meer druk, waardoor je kan gaan bloeden.
Neem vezelrijke voedsel of laxantia of het soepel te houden.

Ik had er zelf ook last van en schrok mij dood (ook een miskraam gehad)
Heb de eerste weken vaak bloedverlies gehad en dat maakt je onzeker.
De VK zij tegen mij dat de baarmoedermond bij mij heel gevoelig was en steeds had ik een "bloedneus" Bij 7 weken heb ik een echo gehad, om het bloedverlies bleef en alles was goed.
Nu inmiddels 19 weken.

Indien het bloeden snel weer stopt en je geen pijn hebt, kan het allemaal goed gaan.
Ik weet hoe onzeker je wordt. Houdt je stoelgang heel soepel en pers niet. Ik zit soms wel een half uur op de wc en door diep in de ademen, ontstaat er een natuurlijke persdrang. Uiteindelijk kwam de ontlasting dan.

Mijn stoelgang blijft nu soepel door smorgens een bak yoghert met muesli en een kiwi te nemen.
Verder had ik laxantia van de huisarts gekregen.

Heel veel sterkte. hoop dat je wat aan mijn tips hebt

Yvonne
 
Hallo Yvonne,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik slik al tijden magnesiumhydroxide tabletten voor de ontlasting. Ik hoef niet te persen, de ontlasting is altijd dun. Volgens de ha mag ik de tabletten gewoon door blijven slikken. Kan het dan als nog zo zijn dat ik bloed na de ontlasting ook al is hij dun. Maar het blijft wel toevallig dat ik dan alleen last heb van bloedverlies.En ik ga idd maar wat meer vezelrijk eten nemen. Bedankt.

Groetjes Miranda
 
had ik ook de eerste paar weken al ik naar de wc moest met afvegen ben er ook een paar keer van geschrokken de verloskundige zei dat het dan een andertje of zo is wat springt omdat het allemaal daar extra doorbloed is
 
Hoi, je kan ook een gevoelige baarmoedermond hebben. Door de reactie van naar de wc gaan, kan deze al gaan bloeden. Ik hoefde er zelf ook weining voor te doen, of had al bloedverlies.

Sterke en hoop dat het allemaal goed blijft gaan!!!

x Yvonne
 
Ik heb ook met 5,5 week een bloeding gehad die veroorzaakt werd door ontlasting. Ik ben me toen echt kapot geschrokken en was ervan uitgegaan dat het mis was. Met 8 weken een echo gehad en wonder boven wonder zat onze Pixel er gewoon nog. Met 19 weken heb ik weer een bloeding gehad, dit keer na ontlasting en overgeven. Volgens de vk is mijn baarmoedermond bij deze zwangerschap extra gevoelig en is de kans groot dat het zich nog een keer gaat herhalen. Inmiddels ben ik 24 weken en heb ik er geen last meer van gehad.

Ik snap dat je heel erg geschrokken bent, maar bruinverlies hoeft niet altijd het begin van een miskraam te zijn. Mijn vk zei dat een miskraam vaak gepaard gaat met veel rood bloedverlies en krampen (alhoewel dat ook weer niet altijd zal kloppen). Voor je eigen geruststelling kun je wel om een vroege echo vragen, wij zouden hem eigenlijk pas met 12 weken krijgen, maar in mijn geval kon ik met 8 weken al een echo laten maken.

In ieder geval heel veel sterkte ermee!
 
Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb nu weer een beetje hoop. Ik ben al op leeftijd (39 jaar) en daardoor is het erg spannend. Ik heb al drie kinderen twee dochters van 19 en 17 jaar en een zoontje van 10 jaar. Dus dit wordt een nakomelingetje. Deze kinderen zijn uit een eerdere relatie, en deze zwangerschap is uit mijn nieuwe relatie. We zijn er heel gelukkig mee, maar het is toch zo spannend. Vooral om dat het de eerste keer mis is gegaan. Toen was ik 7 weken zwanger, en na twee weken aanmodderen heb ik toen een curretage aangevraagd. De zwangerschap van mijn zoontje ging ook niet over rozen, hier heb ik heel veel bloedverlies roos/bruin bij gehad. Heel veel krampen tot het eind van de zwangerschap. Bij de bevalling bleek dat de placenta voor een kwart was afgestorven. En dat het waarschijnlijk een tweeling is geweest. Ik hoop zo dat deze zwangerschap goed mag blijven gaan, want hij of zij is meer dan gewenst
 
Prokpe probeer te genieten van je zwangerschap! helaas is het in het begin wachten wachten wachten op de volgende echo... Je klachten klinken niet vreemd voor iemand die zwanger is, maak je niet teveel zorgen!
 
Terug
Bovenaan