<p>2 jaar geleden ja mijn zoon met een keizersnede ter wereld gekomen. Na een hele dag weeën kwam ik niet verder dan 4cm ontsluiting omdat hij als sterrenkijker lag. <br />Ik ben nu ruim 37 weken zwanger van de tweede en mag nu kiezen. Vaginaal bevallen of een geplande, natuurlijke keizersnede. Wederom wordt verwacht dat het kindje groot is (met 37 weken geschat op bijna 8 pond). Hierdoor hadden we in eerste instantie besloten om de keizersnede in te plannen met 39 weken. Komt het daarvoor vanzelf dan ga ik dat proberen. <br />Nu is afgelopen week alleen gebleken dat inleiden van 39 weken toch ook een optie is. En nu twijfel ik dus weer...moet ik het toch niet eerst zelf proberen (slagingskans wordt geschat op 43%). <br />Keizersnede is mij vorige keer erg goed bevallen en ben snel herstelt. Maar het lijkt me ook heel ‘mooi’ om een vaginale bevalling mee te maken, omdat een vrouwenlijf dat kan, maar ben wel bang voor complicaties ivm de afmetingen van mijn kindje. <br />Ik ben benieuwd wat jullie visie hierop is!</p>