vaginaal vochtverlies.... vruchtwater of dunne afscheiding??

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Zo eens in de paar dagen heb ik ineens het gevoel dat ik vaginaal vocht verlies. Het zijn geen grote hoeveelheden en ik weet ook zeker dat het geen urine is. Maar wel zo veel dat het je een oncomfortabel gevoel geeft ( zeker als je op dat moment toevallig geen inleg kruisje draagt) en ik snel naar het toilet ga om te kijken of er niets ernstigs aan de hand is. Dan blijk er wel wat afscheiding te zijn gekomen, maar ook wat dun vocht. Kent iemand dit of weet iemand wat dit kan zijn, vuchtwater of dunne afscheiding? Ik maak me niet echt grote zorgen, maar ben wel benieuwd of jullie dit herkennen.

Groeten Mama van thijs (26+5)

ja, zeker herkenbaar! Ik heb ook veel afscheiding en (dun) vochtverlies. Het is gewoon afscheding. Dat hoort erbij.
Ik draag GEEN inlegkruisje, omdat het met een inlegkruisje alleen maar bevorderd wordt.   Je sluit de boel dan af en het kan lekker gaan pruttelen, zodat je je vagina weer stimuleertd meer afscheiding te "maken' om bacterien te doden. Maar ja, een kletsnatte broek is ook niet lekker. heb je het dusdanig erg?

Liefs,
Bien

hoi mama van thijs,

Dit is echt een vraag voor de vk want als het toch vruchtwater is dan is dat niet goed en ook kan het een schimmeltje zijn.
Afscheiding hoort erbij maar hou wel goed bij of het niet erger wordt.

Zij kan je vertellen of je mischien toch niet naar de dokter moet.

groetjes

Trust

Ik heb hier ook last van. Meestal is het afscheiding met daarbij wat doorzichtig vocht. Soms voel ik het zelfs lopen, maar het is nooit zoveel dat het te zien is aan de buitenkant, maar het is wel erg vervelend.
Er zijn dagen dat ik 6x op een dag een schone onderbroek aandoe omdat de vorige nat is. Wat dat betreft ben ik blij dat ik nu niet meer hoef te werken, want nu kan ik tenminste zelf mijn dag indelen.
Persoonlijk vind ik het de meest vervelende kwaal van de hele zwangerschap, maar goed, het is voor een goed doel.

Ja, het is inderdaad niet echt fijn! Bien heeft gelijk dat een inlegkruisje niet echt goed is maar toen het bij mij begon te komen zag ik steeds plekken op mijn bank!!!!!!!! Dus als ik moet kiesen tussen vlekken op mijn bank (of bij iemand anders op de bank!) dan kies ik toch voor het inlegkruisje. Maar om hygenisch te blijven moet je het wel een paar keer per dag verschonen.

Karin, 31wk

Terug
Bovenaan