vaginale douches??

hallo meiden!
ik heb misschien een raare vraag he maar, ik leesde nu voor het eerst dat als je zwanger wilt worden je geen vaginale douches mag gebruiken omdat dat schade aan richt bij het baarmoederslijm.
maar weet iemand dan ook hoe dat zit met zwanger zijn en vaginale douches?

ik hoor graag van jullie wand ik gebruik het elke dag en soms wel 2x per dag en ik gebruik ook  van die mouse er bij..

liefs sam.

Hoi Sam,

Waarom gebruik je dat soort dingen zo vaak? Ik doe het nooit eigenlijk. Maar je hebt wel gelijk dat het de kwaliteit van je slijm aantast en juist in de vruchtbare dagen is die kwaliteit heel erg belangrijk. Het slijm is het transportmiddel en overlevingsbron voor het zaad. Ik zou het dus niet doen, zeker niet in je vruchtbare dagen (en dat zijn er meer dan de dag voor en van je eisprong, tot een dag of vijf ervoor zelfs). Ik denk dat het de kans op zwanger worden vele malen  vergroot. Plus dat ik me kan voorstellen dat als je het direct na het vrijen doet dat het de "productie" ook teniet doet! Succes ermee!
Ingeborg

Hoi Sam,

Inderdaad lijken vaginale douches me niet zo goed voor het sperma dat evt. binnenkomt. Maar als je al zwanger bent is dat dus geen probleem meer, en aangezien dat spul verder toch niet bij de baby in de buurt komt, kan het dan geen kwaad meer lijkt me.
Ik (35+6 wk) zou er alleen niet meer fatsoenlijk bij kunnen denk ik ;-).

Vraag me net als de vorige schrijfster wel af waarom je die douches zo vaak gebruikt?

Groetjes,
Betje.

Ik zou dan eerder alleen bioclin mousse gebruiken.
Het schijnt niet goed te zijn deze douches vaak te gebruiken, de huisarts gaf aan dat je het wel kan doen als je een infectie aan voelt komen, maar meestal helpt het dan niet. Het verstoort alleen maar de zuurgraad uiteindelijk. Ik smeer na het vrijen meestal bioclingel, maar voor de rest alleen water!

bedankt voor jullie reacties!

hahaha gebruik het idd wel vaak ja maar ik heb heel lang gehad dat ik heel veel last had van veel afschijding en dat vond ik zooo smeerig dat ik dat ben gaan doen om maar ''schoon'' te worden  ik heb dus sinds ik het zo veel gebruik er ook geen last meer van en ben bang dat als ik stop dat het dan weer zo erg word

liefs sam (14wk zw)

Het lijkt me ook niet goed om die vaginale douches zo vaak te gebruiken hoor!
Ik heb in de zorg gewerkt, en mochten dat maar 1 x per week doen bij patiënten.
En als je zwanger bent heb je gewoon wat meer afscheiding, dat hebben heel veel vrouwen en hoort er gewoon bij. Als het verder niet stinkt ofzo is het heel normaal.
Je kunt je toch ook gewoon elke dag met lactacid wassen (wasemulsie of wasschuim)?
Zelfs daar hebben sommige gynacologen hun bedenkingen bij, die zeggen dat het de zuurgraad aantast. Maar ik gebruik dit tot volle tevredenheid, moet er eigenlijk niet aan denken om het daar vanonder altijd alleen maar met water te wassen, al schijnt dit net zo schoon te zijn.

Afscheiding hoort er gewoon bij, je moet het maar zien als de vaginale douche van moeder natuur. Potentieel schadelijke bacterien en schimmels worden als het ware naar buiten gespoeld. Ik gebruik nooit vaginale douches, de meeste verstoren je eigen afweersysteem door idd zuurtegraad te veranderen. En daardoor kun je juist makkelijker infecties krijgen.

Als je zwanger bent, krijg je sowieso al makkelijker vaginale infecties, misschien iets om rekening mee te houden? Zeker op het einde van zwangerschap zou ik geen risico lopen, tenslotte kunnen infecties de bevalling (voortijdig) in gang zetten. En als je een infectie hebt tijdens de bevalling, kan je die doorgeven aan je kindje, die daar soms erg ziek van kunnen worden.

Terug
Bovenaan