Vaginale geur :(

<p>Lieve allemaal,</p><p>Ik ben nu 21 weken zwanger. En heb eigenlijk al vanaf een week of 13 last van een hele nare geur van ondere. Doe sochtends en savonds schoon ondergoed aan, en gelijk een washand er doorheen;) maar dit lijkt niet te helpen. De afscheiding is gewoon wittig en vaak opgedroogd in mn ondergoed. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Wordt er erg onzeker van, omdat ik denk dat ik niet de enige ben die dit ruikt. De geur gaat ook gewoon in mn broeken zitten. Deze kan ik ook maar maximaal 1 dag aan. In het verleden ( jaar of 6 terug) gebruikte ik altijd wasgel van chili maar hier moets ik van de huisarts mee stoppen ivm eenmalige vaginale schimmel.  Ik heb op dit moment geen jeuk of iets, het is echt alleen de geur. </p><p>Is er iemand die mij kan helpen ?</p>

Ik zou het ook bespreken met vk of HA je reukvermogen is ook 100x sterker als je zwanger bent dus daar kan het ook aan liggen

Witte (korrelige) opgedroogde afscheiding duidt vaak op schimmelinfectie. Maak het aub bespreekbaar en schaam je niet. Vaginale klachten komen veel voor bij zwangeren.

Klinkt als een schimmel maar het zou ook goed bij de zwangerschap kunnen passen. Tijdens de zwangerschap maak je meer afscheiding aan. Voor de zekerheid zou ik het wel met je VK bespreken, een schimmelinfectie komt heel vaak voor tijdens de zwangerschap en is snel te behandelen. Als tip wil ik je nog adviseren om alleen katoenen ondergoed te dragen, zo verklein je de kans op een schimmelinfectie en je krijgt minder afscheiding. 

Bespreken met verloskundige. Deze kant je even testen.  Kan een schimmelinfectie zijn of een bacteriële infectie. T schijnt dat als t een sterke visgeur heeft t om bacterieel infect gaat.  Schimmel is vaak geurloos en wit korrelig. 

Ik ben nu 31 weken zwanger en kan echt al vanaf week 12 ofzo niet meer zonder inlegkruisjes en dat hoor ik heel veel om me heen. Ik zou lekker inlegkruisjes gebruiken en elke keer als je naar het toilet gaat het verschonen zo gaat de geur niet in je kleding en onderbroek zitten. Je maakt nou eenmaal meer afscheiding aan als je zwanger bent en geloof mij het word steeds erger hoe verder je komt ?

Terug
Bovenaan