vaginale infectie?

hallo,

a.s maandag krijg ik de uitslag of ik een schimmelinfectie heb ja of nee...
vind dit erg spannend.. ze hebben woensdag 3 monstertjes afgenomen..
Ben erg bang dat er misschien iets anders uit komt..

als je een schimmelinfectie hebt is dit dan erg voor je kindje?

ben erg onzeker hierover... veel te bang dat er iets anders uit komt... wat wel erg is voor het kind..

iemand hier ervaring mee?

maaike
 
Een schimmel is niet gevaarlijk voor de baby en dikke kans dat het een schimmel is, want tijdens een zwangerschap krijg je dat veel sneller.
Klachten: jeuk, roodheid, afscheiding. Helaas veel ervaring mee gehad.
Het is dezelfde schimmel die je baby kan hebben in de vorm van spruw, wat nog wel eens voorkomt in de mond van de baby.
 
Ik was donderdag op intake bij de VK en zij liep van alles door.
Ze zei dat je dus eerder kans hebt op een schimmelinfectie. Dat kon geen kwaad voor het kindje, maar je moest het niet hebben op het moment dat je moet bevallen.
Succes met de uitslag maandag!!!
 
Niks ergs maar als je het tijdens de bevalling hebt kan je kindje spruw oplopen... niet echt prettig voor de baby als je wilt voeden... en je kunt het dan zelf ook weer aan je borsten krijgen.

Maar niks levensbedreigend dus. Trouwens... ik heb het al zo vaak gehad... ook voor de zwangerschap. Gewoon even miconazol bij de apotheek halen en je bent er zo weer vanaf... ik heb altijd een tube klaar liggen.

Helpt ook enorm goed tegen schimmelinfectie aan de billen van de baby ten gevolge van teveel poepen of natte luiers.

Schimmels komen altijd door een verstoorde zuurgraad in je vagina. Dit kan komen door te wassen met zeep. Niet doen dus. Gewoon wassen met water en verder niks. En zorgen dat de boel er goed droog is. Als je je billen afveegt met vochtig toiletpapier en het daarna niet droogt dan is dat ideaal voor een schimmel. Als je veel afscheiding hebt kun je snel een schimmel oplopen als je een inlegkruisje gebruikt en deze niet op tijd verwisseld. Iedere vrouw draagt de schimmel altijd bij zich alleen komt ie pas tot groei als ie daarvoor de gelegenheid krijgt. Bijvoorbeeld in een vochtig warm inlegkruisje...

Dus wassen met water. Zo min mogelijk inlegkruisjes (als je lekker thuis bent) en op tijd verschonen als je weg bent. En hou het lekker droog! Gebruik miconazol als ie toch lekker aan het jeuken is. (het kan trouwens ook best pijnlijk zijn en de boel kan ook lekker zwellen, hoort erbij)

De schimmel vindt het dan al heel snel niet prettig meer bij jou en vertrekt. Wel even 3 dagen door blijven smeren als de klachten verdwenen zijn, want de schimmel is erg slim... hij blijft nog aanwezig ook al doet ie zijn werk niet meer. Dus even flink doorsmeren zodat de rest ook dood is.
 
Ik heb het ook gehad enkele weken terug. Had zalf ervoor en moest drie avonden voor t slapen gaan bepaalde bolletjes (bij de aptheek weg) vaginaal inbrengen. Was snel weer over.

Succes maandag
 
ik heb momenteel ook last van een schimmelinfectie, met de 1e zwschap ook al! Vervelend, gelukkig niet inwendig en kan ik het oplossen met een zalfje.. Heb je ook erg jeuk?
Dan is de kans groot dat een schimmeltje vervelend doet
 
ik heb het ook gehad, is idd heel vervelend. maar niet gevaarlijk voor je kindje. alleen als je het hebt tijdens de bevalling kan je kindje er spruw van krijgen (schimmel infecties in de mond )
succes maandag
 
Hoi,
Is idd niet ernstig, wel vervelend, normaal mag je in de zwangerschap de creme alleen van buiten smeren en je eerste vingerkootje inwendig, dus niet inbrengen.
Slapen zonder onderbroek helpt, geen inlegkruisjes en wassen met alleen water (dit geldt altijd, maar idd de kans op een schimmel is groter in de zw)
Succes ermee, Liefs MJ
 
Terug
Bovenaan