Vaginale schim inf?

Hoi,

Heb een vraagje over mezelf.
Ik heb zo vaak een vaginale schimmelinfectie, ik zou niet weten hoe ik er aan kom!
Nu is het weer zover, het brand, jeukt en heb gekleurde vaginale afscheiding.
Ik weet het; het klinkt echt niet fris, sorry
Weten jullie nog dingen of tips om het te voorkomen?

Ik was daar al niet met zeep maar spoel met heel veel water (advies huisarts) ik doe zowel smorgens als s'avonds een schone katoenen onderbroekaan, draag geen strings (advies huisarts)
Als we sex hebben is het als we gedoucht hebben, soms niet leuk als je spontaan wat wil, maar jah mede uit voorzorg.

Nu is het weer zover, en met medicijnen (vag. zetpil op recept huisarts) ben je er ook wel weer zo vanaf, maar baal ervan dat het zo vaak is.

Ik hoop zo dat jullie nog tips hebben om het te voorkomen.

liefs marina

Wordt je man ook behandelt? Anders blijf je elkaar besmetten.
En 's nachts kan je het beste geen ondergoed dragen, dan kan het 'luchten'. Succes, want het is een rot probleem.

Tja heel herkenbaar ik heb er helaas ook vaak last van. Goede katoene ondergoed en soms wisselen op een dag heeft hier wel gewerkt. Je kan ook speciale zeep kopen om te wassen want je zzurtegraad is vaak niet goed en beschadigd en dan loopt je zo weer een infectie op. Let ook goed op je weerstand want die lookt ook die candida uit. Even opletten met de suikers want die verergeren de boel. lees je goed in op internet op candida infecties want je kan er echt   veel aan doen. Zelf speciale dieten zorgen voor goed everbetering. Want al die medicijnen zijn niet echt ok. En verhelpen niet het probleem VOOR GOED. En laat je mannetje ook ff behandlen. Verder wens ik je sterkte wnat ik herken de jeuk en die is echt NIET leuk en zeker net charmant.

gr van Mariska en Zifjon en nr 2

Hoi Marina,

Ik heb daar ook veel last van, ik heb nu van de gyneacoloog een recept gekregen daarvan moet ik elke 1e pilvrije dag (dus 1x per maand) 1 slikken. Ik weet nog niet hoe goed het werkt aangezien ik het recept pas 2 weken terug heb gekregen, ik kon er niet eerder mee beginnen aangezien ik nog bv gaf en dan mag je het niet gebruiken ook in de zwangerschap niet!
Ik heb het er meeste last van net na de menstruatie, dat geeft bij mij een flinke schommeling in de zuurgraad van mn vagina (hmmm klinkt ook niet echt goed..)
Maar goed ik ben het ook echt zat, dus ik hoop dat dit helpt en 1x per maand een pilletje heb ik er echt wel voorover!
Ik heb trouwens een creme gevraagd als extra, die kun je in de koelkast een jaar bewaren en kan je meteen smeren bij de eerste tekenen, scheelt een hoop ellende want het start natuurlijk altijd in het weekend ofzo..

Succes Gr MJ

Hallo,

Ook ik heb er al heel veel last van gehad. Het is vorig jaar begonnen nadat ik het mirena spiraal heb laten plaatsen. Daarna regelmatig eenn schimmelinfectie gehad, had op een gegeven moment gewoon een herhaalrecept thuis liggen. Van de winter ben ik op aanraden van de arts ook begonnen met het smeren van een schimmelcreme, daktarin oid en dat hielp super, ook mijn man heeft zich toen netjes elke dag ingesmeerd en daarna heb ik er geen last meer van gehad, even heel hard afkloppen, want je zult anders zien......
Het is gewoon heel vervelend om er last van te hebben, het jeukt zo!
Succes ermee.

Groetjes Danielle

bedankt voor jullie reacties,
moet heel eerlijk zeggen dat ik wel heel blij ben dat ik er niet als enige mee rondloopt.
Je schaamt je er vaak voor om met zoiets voor de dag te komen.
Ik heb vrij de vag. zetpil   (canestan)   gebruikt, maar heb er nog erg last van, niet meer inwendig maar mn schaamlippen en vulva branden nog flink.
De jeuk valt gelukkig wel mee, maar het branderige en droge heb ik meest last van.
Heb van biomal een gel gekocht, gebruik ik vaker (na sex, menstruatie etc), deze helpt idd je zuurgraad en vag ongemakken te verhelpen.
Moet zeggen, smeer heel vaak in, iedere keer als ik naar de wc ga, je mag het namelijk zonder beperking gebruiken gelukkig!!
Ga morgen maar eens weer naar de huisarts, en weer vragen om hulp.
Ze kijkt er wel altijd heel serieus naar, maar jah vind het gewoon vervelen om daar weer in mn nakie nixie te liggen om er naar te kijken.

liefs marina

Hoi,

Hoe was het bij de ha?
Is het nu helemaal over? Als je alleen nog aan de buitenkant last hebt kun je beter via de ha een creme halen, verder zo min mogelijk producten voor daaronder gebruiken!
Dat is tenminste het advies dat ik van 2 gyneacologen heb gehad, ook alleen met water wassen en niet te veel scheren daar, maar ja scheren doe ik wel gewoon hoor!  dat vind ik iets te ver gaan..haha
En ik heb daar zelf ook wel gene over, komt omdat het zo ´n genante plek is om jeuk te hebben en schimmelinfectie klinkt gewoon niet fijn, ik noem het ook altijd gewoon infectie..

Nou succes en ik hoop dat het snel minder wordt!

Gr MJ

Hoi mj,

scheren daar doe ik al expres niet, maar jah wilde ook geen oerwoud
dus doe met een tondeuse alles netjes bijwerken dan is het wel niet glad en iets stoppelig, maar heb geen last dan van scheerschuim en irritaties daardoor.
Ik heb ma een afspraak gemaakt en moet van de week er naar toe, ze wilde het toch wel weer even zien.
Tot nu toe wil ik toch graag wat verlichting van klachten dus gebruik ik voor uitwendig toch maar die gel.
Dan hoop ik dat het spul van de ha straks goed werkt.

liefs marina

Terug
Bovenaan