vaginale schimmel

Sorry voor dit toch wel ranzige onderwerp. Voor de schimmel die ik had kreeg ik gyno-daktarin-3. Dat zijn van die witte eieren. Nu is er weinig bekend of je het mag gebruiken tijdens de zwangerschap dus ik maak me zorgen. Ben bezig met zwanger worden. Ben een paar dagen na de ovulatie met die kuur begonnen. Nu een week later heb ik licht bloedverlies en denk ik dat dit de innesteling is. Ik vroeg me af of het kwaad kon. Dat die (eieren) niet de zaadjes of zo hebben aangetast. Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Mijn gynocoloog heeft het gewoon gegeven terwijl hij wist dat we bezig waren, maar goed ik had niet zo'n goed vertrouwen in die man.
Liefs Vlindertje
 
Volgens mij is dat niet erg hoor, ik heb ze zelfs tot twee keer toe in mijn zwangerschap gehad, bij 8 weken en bij 21 weken. Volgens mijn ha kan het geheel geen kwaad die medicatie, de schimmelinfectie wel...

Zal me niet te veel zorgen maken hoor,
Liefs Sas (24 weken)
 
Vaginale schimmelinfecties komen in de zwangerschap heel vaak voor, en worden dan vrijwel altijd behandeld met gyno-daktarin of een vergelijkbaar middel.
Geen reden dus tot zorg, en ik hoop voor je dat je zwanger bent.

 
hoi,
die gyno-daktarin kan geen kwaad. En ik ben echt de EXPERT op dat gebied (want ik heb al zo'n 4 a 5 jaar maandelijks last van schimmelinfectie) Het nadeel bij mij is dat ik er, zodra ik het gebruik, inwendig meer jeuk van krijg, zodat ik uiteindelijk midden in de nacht sta te spoelen met een inwendige douche (lactacyd ding gevuld met lauw water)maa het verlicht tijdelijk even. Bij een zwangerschap kun je er meer last van hebben dan normaal. EN het is momenteel niet schadelijk voor je kindje, maar tijdens de bevalling weer wel, want dan kan je kindje spruw (witte afscheiding op het mondje)krijgen. ik maakte me daar in het begin ook zorgen over, maar da's dus alleen op het eind echt erg, nu alleen vervelend. Veel succes ermee !
liefs merel+ (20 wkn)
 
Hoi hoi,

Ben op het moment ook bezig met zwanger worden. Had vorige week ook een schimmel inwendig. Heb van de dokter toen een kuurtje gehad 'Canesten' tabletten die ik in moest brengen. Zal wel iets vergelijkbaars zijn geweest. Ik heb de HA toen gevraagd of het kwaad kon omdat we bezig zijn met onze kinderwens. Hij heeft het voor me nagekeken en het kon absoluut geen kwaad.

Denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Ik zelf begon een week voor mijn NOD. Kreeg ook wat bloedverlies een dag daarna afgelopen weekend en dacht oh dat is innesteling. Joehoe... Inmiddels ben ik weer ongi en heeft mijn lichaam weer dikke lol met grappen uithalen.

Hoop dat het voor jou een andere uitkomst heeft en dat het echt een innesteling is. Dan kun je je bij dit forum aansluiten!

Zal aan je denken. Succes!
Roos
 
Terug
Bovenaan