vaginale schimmelinfectie!!!!!!

Hoi meiden

Ik ben nu precies 34 weken zwanger en heb al een aantal
weken last van jeuk en een branderig gevoel van onderen.
Ook erg veel groen/witte klonterige afscheiding hiervoor ben ik
vamorgen naar de huisarts geweest en het is inderdaad een infectie
welke weet ze nog niet ze heeft een uitstrijkje gemaakt.
Ik moet volgende week donderdag bellen voor de uitslag daar van.

Nu heb ik ergens gelezen dat als je tijdens je bevalling een
vagina infectie hebt dan kan dat ook schadelijk zijn voor het kindje
weet iemand of dit waar is?

Groetjes Ilona

Hallo,

Aan het begin van mijn zwangerschap heb ik ook een vaginale schimmelinfectie gehad, nadat ik een blaasontsteking heb gehad. Het was een bijwerking van de medicijnen en ik het toen pillen gekregen die ik vaginaal in moest brengen. Geen pretje, maar het was wel snel weg.
Ik heb van de huisarts nooit gehoord dat het een dergelijke schade aan kan richten bij de ongeboren baby. Heb ik trouwens nooit eerder gehoord.
Wat ik wel heb gedaan sindsdien is: Wasemulsie gekocht van Lactacyd. Sindsdien heb ik het niet meer gehad. Ik gebruik het niet iedere dag, maar zo'n 2 keer in de week, want ik denk dat mijn lijf het ook zelf moet kunnen.
Ik hoop dat het snel over gaat bij je.

Groetjes, Mylène

quote: demijoy schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-07-2008 11:29:23'));

Nu heb ik ergens gelezen dat als je tijdens je bevalling een
vagina infectie hebt dan kan dat ook schadelijk zijn voor het kindje
weet iemand of dit waar is?

Hoi Ilona,

Vrouwen zijn vooral tijdens de zwangerschap vaak vatbaar voor schimmelinfectie, veroorzaakt door de schimmel Candida Albicans. Iedereen draagt dit schimmeltje in rustende vorm bij zich in het maag-/darmkanaal en vrouwen dus ook in het geboortekanaal. Wanneer er tijdens de  zwangerschap/bevalling sprake is van een vaginale schimmelinfectie, kan de baby op die manier besmet raken en spruw krijgen. Een schimmelinfectie is verder niet schadelijk voor het kindje. Spruw is  echter wel erg  vervelend voor de baby en het kan zeker ook vervelend worden voor de moeder als zij via het borstvoeden weer door haar kindje wordt besmet. Genoeg redenen dus om een schimmelinfectie inderdaad nog tijdens de zwangerschap te bestrijden met medicatie.
Uit je bericht begrijp ik dat het nog even wachten is op de uitslag en dat het daarom nog niet zeker is of het om een schimmelinfectie gaat. Hopelijk heeft de informatie over spruw je een beetje gerustgesteld? In ieder geval beterschap gewenst!

Groetjes van Yvonne

hoi Ilona,

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook een vaginale schimmelinfectie gehad, heb toen ook 2 vaginale zetpillen gehad, die goed hebben geholpen. Ik heb er niet van gehoord dat het schadelijk kan zijn voor je kindje, maar het schijnt wel beter te zijn, om er niet te lang mee door te lopen..

De verloskundige vertelde mij ook dat het goed is om yoghurt te eten, dit kan een schimmelinfectie tegengaan (heeft met de zuurgraad te maken o.i.d.). Ik had er aan het begin van deze zwangerschap ook weer een beetje last van, ben er toen op gaan letten dat ik meer yoghurt ging eten, en het is inderdaad vanzelf weer over gegaan, waar ik erg blij mee was, want het is erg vervelend.
Ik hoop voor je dat je er snel iets voor krijgt en dat het snel weer over is.

groetjes ikke

Terug
Bovenaan