Vaginale stuitbevalling

Wie heeft er zelf ervaring met een vaginale stuitbevalling? Ben benieuwd naar de verhalen van diegene die hem zelf gehad hebben. Wij hebben vandaag de uitwendige versie gehad van onze kleine meid. Na 3 pogingen bleek toch echt dat ze er geen zin in had.

Ze ligt goed voor een vaginale stuitbevalling (onvolkomen stuitligging).

Blijf vooral goed door je neus in en mond uit ademen. Hopelijk voor jou lukt de versie poging! Dan hoef je in ieder geval niet meer de keuze te maken voor een stuit bevalling of een keizersnede ? onze kleine meid ligt wel prima zo gok ik. Na de 3e poging zijn ze gestopt vanmorgen. Ik voel het ook wel aan mijn buik. Prettig was anders. Maar dit is voor iedereen anders. Bij de een tillen ze de kleine uit de bekken en n klein zetje en floep daar draait hij/zij. Bij mij ging het helaas niet zo gemakkelijk en is het daarom ook niet gelukt. Succes morgen! Laat maar even weten hoe het is afgelopen!

en ik hoop dat er hier genoeg op het forum zitten die ervaring hebben met een vaginale stuitbevalling ? alle info en ervarings verhalen zijn welkom! 

Hoever ben je MosW? Ik lees even mee, morgen 35 weken en baby ligt vanaf week 29 in een onvolkomen stuit. Volgende week vrijdag gaan ze hem proberen te draaien. Mocht het niet lukken dan ga ik niet lukken dan baak ik ontzettend, maar dan ga ik voor een keizersnede

Ik zit zaterdag op 36 weken. We hebben na de uitwendige versie een schema meegekregen voors en tegens van een stuitbevalling & keizersnede. Wij gaan voor een stuitbevalling. We gaan het in ieder geval proberen. Mocht dat niet op gang komen wordt het alsnog een keizersnede maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. Onze kleine uk ligt ook in een onvolkomen stuit. 
De voors van een stuitbevalling wegen voor ons zwaarder en positiever dan de tegens van een keizersnede. Maar deze keuze is voor iedereen voor zichzelf uiteraard. Laat maar even weten hoe je de draaipoging hebt ervaren en uiteraard of deze gelukt is ?

Ik merk wel dat onze kleine na de mislukte uitwendige versie een heel stuk actiever is geworden in de buik dan dat ze de hele zwangerschap is geweest. 
Hopelijk helpt dit mee en draait ze alsnog uit zichzelf ? al acht ik de kans wel klein. Maar je weet maar nooit..

Terug
Bovenaan