Vakantie 2020

<p>Hallo meiden, </p><p>Wij waren hier aan het kijken naar een vakantie in 2020, inmiddels al geboekt voor september 2020. Maar.. Nu vroeg ik me af.. Hoe gaan jullie dit doen? Want ik moet dus een soort van zorgen dat ik niet zwanger raak, waarbij ik uitgeteld ben in eind augustus/september.</p><p>Boeken jullie ook alvast ruim van te voren en gaan er rekening mee houden of echt pas last minute? </p>

Wij boeken nooit zo ver van te voren.. maar het kan altijd gebeuren dat je boekt en zwanger raakt. Dit overkwam ons 2 jaar geleden en we gingen naar het land waar het zika virus actief is. Hebben de vakantie toen geannuleerd. Ik zou dus gewoon een goede annulerings verzekering nemen en lekker boeken als je dat graag wilt. Of je wacht nog even het is nog wel erg vroeg?

Wij deden eerst altijd rond nov-dec boeken. Maar ik vind dit ook te ver vooruit. Wij boeken nu zo'n 3 a 4 mnd van te voren. Rekening houden met is nu wel lastig en dat is het sowieso al. Want je weet nooit of je als je zwanger raakt, eerder bevalt of later of met complicaties eerder op verlof moet en rust moet houden en het kan zoals de persoon boven mij vermeld toch altijd gebeuren. Dus inderdaad, een goede verzekering afsluiten. Mocht je toch zwangerraken en dan uitgerekend zijn is dat volgens mij wel een geldige reden om te annuleren en om te boeken ofzo lijkt mij?

We doen altijd auto vakanties, voor ons telt echt alleen de uitgerekende datum en de tijd van de zwangerschap zelf want met 8 maanden bv ga je ook niet met een gerust hart. 

Bedenk ook dat je complicaties tijdens de zwangerschap kan krijgen. Ik zat vanaf 5 maanden thuis met bekkenklachten. Een lange autorit is dan echt heel onprettig.
Oftewel: ik zou niet zo ver van te voren boeken.

Terug
Bovenaan