vakantie-advies nodig

A

Anoniem

Guest
Dames,

Elk jaar gaan mijn man en ik half januari een weekendje
weg, vanwege onze trouwdag. Behalve de laatste twee jaar. Twee jaar
geleden lag ik nog in het kraambed van mijn dochter, vorig jaar waren
we net twee weken verhuisd en dit jaar.... Halverwege september hebben
we besloten het in elk geval even door te schuiven tot in mijn verlof.
Het was toen al duidelijk wanneer dat in zou gaan, dus het lijkt me
dan, dat je als man zijnde die week vrijmaakt in je (werk)agenda.
(omdat
ik al 7 maanden in de ziektewet zit, had ik niet zo'n zin in dat gedoe
van vakantie opnemen en dingen uit moeten leggen. Ik ging met 34 weken
met verlof, dus dan kun je nog best een weekje in een huisje op een
bungalow-park in Nederland, nietwaar??)
Omdat het dit jaar ons 10-jarig jubileum was, wilde ik het nu zeker niet overslaan.

Nou
is mijn man altijd een beetje vreemd met vakanties, mijn ideeën worden
altijd eerst een paar jaar van de hand gewezen, met andere woorden, we
doen altijd wat HIJ graag wil... de datum wordt altijd tussen plannen
en gaan wel een keer of 6 heen of weer geschoven omdat het meneer op
zijn werk even niet uitkomt...

Ik denk dan altijd: ik werk ook,
en bij een groot bedrijf. IEDEREEN gaat op een goed moment wel eens met
vakantie. Je plant een periode, overlegt waar nodig of het uitkomt, dan
leg je het vast en je kunt gaan boeken. Nou zo werkt het bij manlief
kennelijk niet. Hij blokkeert weliswaar zijn agenda voor die periode,
zodat mensen geen afspraken kunnen maken, maar voor de rest houdt hij
er met zijn werkzaamheden geen rekening mee. Hoe vaak ik op mijn werk
mijn vakantie heb moeten uitstellen (met dank aan mijn baas, die altijd
alles maar goed vindt...) of soms vakanties gewoon niet door heb zien
gaan.... Ik weet het niet meer, meer dan eens in elk geval.

Je
voelt het al aankomen: Deze week is mijn verlof ingegaan, maar meneer
had cursus. Kan hij ook niks aan doen, maar goed, we wisten in
september/oktober al dat we deze week hadden willen gaan. Volgende week
is carnaval. De prijzen voor bungalowparken zijn dan verdriedubbeld en
bovendien moet meneer echt uiterlijk maandag of dinsdag nog wat afmaken
en inleveren op zijn werk.
De week daarna is wel alles weer lekker
goedkoop ( € 99,-- voor een midweek), maar dan heeft hij op donderdag
een of andere bijeenkomst waar hij niet onderuit kan.

Nou denk
ik ergens: joh, of je nou vanuit huis naar je bijeenkomst gaat, of
vanuit onze bungalow, we zitten op een klein uurtje afstand van zijn
werk, als we daarheen gaan waar ik heen wil, maar ik ben die week 36
weken zwanger........

Ik zit zo te twijfelen wat ik moet doen.

Ik ben al 7 maanden full-time thuis vanwege de pfeiffer en de zwangerschap.
Ik wil er zooooooooo graag tussenuit.
Ik wil er geen kapitalen aan uitgeven.
Ik
weiger om nog langer als een speelbal al mijn plannen maar op te
schuiven omdat hij het vertikt om rekening met mij te houden.

Maar ik weet niet zo goed of ik met 36 weken nog wel durf???
Ik ben gewoon in Nederland, een klein uurtje rijden van huis.
Het park ligt vlak langs een snelweg, in Nederland is alles goed geregeld qua hulpverlening mocht er iets gebeuren....

Maar ik twijfel zo....

Advies???
(en commentaar mag ook... ik ben zo verdrietig, ik weet niet eens meer hoe ik het moet zeggen tegen hem....)

Hoi Sandra,

Ik zou gewoon lekker gaan. Hij kan toch makkelijk op die donderdag even op een neer rijden naar zijn werk?
Volgens mij heb je het wel verdiend (en ben je er ook wel aan toe) en als je maar een uurtje van huis bent, dan kan er toch eigenlijk niets gebeuren. In het allerslechtse geval zou je bevalling op gang komen en heel snel gaan en dan kom je in een ziekenhuis een uur van huis terecht. Maar volgens mij moet je daar helemaal niet vanuit gaan.

Ik zou bij mijn man gewoon op mijn strepen gaan staan als ik jouw was, desnoods gooi je het op je hormonen (altijd een goed excuus), het is jouw laatste mogelijkheid om er de komende maanden nog een keer uit te zijn en hij moet nu maar eens een keer aan jouw wensen tegemoet komen, toch...

Succes!

Groetjes Anna

Mijn advies: GAAN!!!

Meid een kind kan een maand te vroeg komen maar ook 2 weken langer blijven zitten.
Ik vind het niet leuk hoe je man hiermee omgaat, maar denk aan jezelf, je loopt nu over van emoties door je ziektewet, zwangerschap en het misschien weer niet doorgaan van jullie uitje...
Misschien kan je die dingen allemaal laten varen als jullie lekker een paar dagen in een andere omgeving zijn, zodat je lekker uitgerust (in iedergeval in je hoofd) straks aan die zware taak "de bevalling" kan beginnen.

Je hebt het zo te lezen verdient, dus boeken maar!!!!

gewoon doen!!!
Toen ik zwanger was van de jongste zijn we ook nog een weekje weg gegaan toen ik 36 weken zwanger was.... en het was heeeerlijk (op de bedden na  maar ach met 36 weken slaap je ook in je eigen bed niet al te briljant meer is mijn ervaring).

Hebben echt een superweekje gehad, voor het laatst met z'n drietjes. Erg grappig overigens om mensen te zien kijken als je daar met je toch wel op het eind buik rondsjouwt en in ons geval dan met een peuter van nog geen 1,5 erbij .
Sommige mensen denken echt dat je niks meer kan als je zwanger bent en vragen dan ook letterlijk wat je nog daar doet... eh hetzelfde als jij: vakantie vieren, doei!!!

Ik zou dus zeggen: lekker gaan en lekker genieten.

groetjes,
Marije

heyhey

als ik jou was zou ik lekker gaan!!!!

je hoeft geen hele wereld reis te maken en zoals je zelf al zei: in nederland is alles goed geregeld. mocht je gaan bevallen, zal er vast wel ergens een ziekenhuis in de buurt zitten denk ik.
ik zou er lekker van gaan genieten!
werk is ook niet alles. ook al komt hij er niet altijd onderuit. als het maar een uurtje van zn werk vandaan is, kan hij die dag wel even heen en weer crossen toch?

nou ik hoop voor je dat deze vakantie wel doorgaat en dat je er dan lekker van gaat genieten.
voor je het weet heb je je kleintje in je armen en dan zal je waarschijnlijk ook voorlopig niet op vakantie gaan. ( in ieder geval niet de eerste aantal weken, lijkt me :D)

liefs, do

Bedankt voor het advies meiden!
Jullie waren allemaal zo unaniem, ik heb zojuist geboekt.
Mijn man wil inderdaad best voor die ene dag op en neer (al moet hij wel naar een (nog) onbekende lokatie, maar dat is zijn probleem.
Ik denk dat ik voor die dag dat hij dan weg is, mijn ouders uitnodig. Die wonen er ook een uurtje vandaan (en twee uur rijden bij ons vandaan) dus die vinden het vast ook wel leuk om een dag met hun kleindochter op te trekken en dan heb ik nog steeds vakantie. Het is aan het einde van de week (valentijnsdag...) dus die kleine heeft dan de kinderboerderij en speeltuinen en binnenspeelgebeuren al lang en breed ontdekt natuurlijk en ik zie mezelf al een hele dag met haar omsjouwen... pffff. Wordt er al moe van als ik er aan denk. Nee, ik denk dat pake en beppe dat dan maar van papa over moeten nemen... haha! Ik ga het er echt lekker van nemen. Dit wordt MIJN vakantie (en die van mijn dochter, want reken maar dat die uit haar dak gaat....)
We gaan naar Rabbit Hill. Een van de meest kindvriendelijke parken van Landal Greenparks. Ik ben erg benieuwd. Er zijn erg goede recenties over geschreven.

Ik voelde me zo opgelucht toen ik de betaling had gedaan: zo nu gaan we dus echt!!! Wel inderdaad voor een klein bedragje een annuleringsverzekering afgesloten, maar we gaan echt!

Nogmaals bedankt voor de aanmoediging, dat had ik echt even nodig!

Terug
Bovenaan