Vakantie baby 8 maanden: hulp en tips

<p>Hoi allemaal,</p><p>Over 3 weken vertrekken wij met onze dan 8 maanden oude baby voor 9 dagen naar Bonaire - onze eerste familievakantie. We hebben daar een appartement op een resort, dus we hebben een eigen keuken, airco in de slaapkamers, etc. maar ook zwembaden en restaurants e.d. De accommodatie zit dus wel goed. Nu loop ik met de voorbereidingen tegen een paar dingen aan:</p><p>- We hebben ervoor gekozen geen stoel bij te boeken voor ons kindje. We zitten voor een tussenschot en hebben dus extra beenruimte. Nu kun je via KLM wel een reiswiegje reserveren, maar daarvoor geldt max. 65cm en max. 10kg (welke baby van 10kg nog geen 65cm is en dus waar deze combinatie vandaan komt is mij een raadsel), maar ons zoontje zit al over de max. lengte, dus dat is waarschijnlijk geen optie. Alternatieven kan ik echter niet vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Anders slaapt ie natuurlijk gewoon - zoals ik ook vroeger - op kussentjes en dekentjes op de vloer voor onze voeten (het is een gemakkelijk kindje :))</p><p>- Nergens kan ik een complete inpaklijst vinden voor dergelijke reizen met een baby. Ik heb al verschillende sites geprobeerd die zeggen volledige inpaklijsten te maken, maar aanraders als handwasmiddel of hoeveel setjes kleding je minimaal mee moet nemen, staan daar niet op. Heeft iemand wel ergens een complete inpaklijst (gevonden)?</p><p>Als iemand verder nog ervaringen, tips of aanraders heeft, hoor ik die natuurlijk heel graag!</p>
 
Ik ben afgelopen zomer met mij toen 2 jarige naar het buitenland gegaan en had echt veel mee en had spijt dat ik geen extra stoel had genomen.. maar 2 jaar en  toen 12 kilo is anders dan 8 maanden. Hij sliep gewoon bij mij op schoot. Kan je hem niet lekker in een draagzak meenemen het vliegtuig in? Neem een iPad of tablet mee een download van te voren leuke filmpjes.
qua kleding had ik ongeveer 4 extra setjes dan de dagen die we gingen en dit was eigenlijk te weinig (het is nog al een knoeiert) stuk of 10 hydrofiele luiers en veel normale luiers omdat ze in zon hotel afzetters zijn qua prijzen maar in de stadjes kan je natuurlijk gewoon kopen. Badcapejes. Zwemluiers
check bij de maatschappij hoeveel en vooral hoe je babyvoeding mee kan nemen aan boord en in je bagage.
ik had een EHBO kit mee en veel pijnstillers pleisters antimuggen stickers zonnenbrand in overvloed,ontsmettingsmiddel, thermometer, flessen afwasmiddel, spenen. Klamboe, tekentang
ik weet niet hoe het daar is maar ik was voor mezelf een 111-formulier ergeten van de zorgverzekeraar, anders is het soms zon gedoe als je naar een arts moet. Als je niet getrouwd bent zijn uittreksel van geboorteregister en GBA ook wel handig voor de zekerheid. Zorg op tijd voor eventuele inentingen. En een kinderwagen natuurlijk en als je veel op pas gaat met een auto je maxicosi
 
zal vast nog niet alles zijn of een hele hoop teveel maar veel succes en een fijne vakantie! Je kan daar vast ook alles kopen wat je nodig hebt
 
Hoi hoi,
toen wij met ons 6 maanden oude baby op reis gingen hadden wij ook geen eigen stoel. 
Ik gaf borstvoeding en na de borstvoeding deed ze lekker een tukkie. Dat werkte voor ons heen goed en de gehele vlucht prima. Ik hoor ook veel berichten over de maxicosi meenemen in bet vliegtuig kan de baby daar even in slapen. 
 
Wij hebben pas ook met onze zoon van 7 maanden gevlogen met KLM. Ik had ook geen extra stoel en ook geen wiegje geboekt omdat hij groter was dan 65cm. De stewardess gaf echter meteen aan dat we het toch even mochten proberen. Hij lag met zn hoofd tegen de ene kant en zn voetjes tegen de andere kant maar hij paste nog net! Hij heeft echt geslapen als een roos. Dus als het nog net kan zou ik t zeker proberen!
 
Hi! Leuk! Wij gaan precies dan toevallig ook met ons zoontje van dan 15 maanden ook naar Bonaire. Ik heb op mijn blog www.halloliefkleintje.nl al meerdere dingen geschreven over reizen met een baby, ook met wat antwoorden op jouw vragen en veel tips. (Mocht je t willen lezen zoek dan even op reizen. Kom je bij de goede artikelen uit.) Ik zal van de week een blog schrijven over wat je mee moet nemen/handig is om mee te nemen. Om dat even hier te typen vind ik onhandig ;) Enne heb je meer vragen mag je me altijd mailen ilse@halloliefkleintje.nl Inmiddels hebben wij best wat ervaring met reizen met een baby ;)
 
Terug
Bovenaan