Vakantie baby 9 maanden

<p>Hallo allemaal.</p><p>Wij willen in januari een week op vakantie naar de zon. Dit word de 1e vakantie voor onze zoon met het vliegtuig.</p><p>Ik vroeg me af of iemand tips heeft welk land leuk is? We dachten zelf aan de Canarische eilanden. Maar is het daar echt mooi weer? En is welk eiland dan?</p>

Tis niet heel warm dan.. geloof ergens tussen 15 en 20 graden.. schijnt met een uk wel prima te zijn. Hoewel je je wens niet bepaald hoeft te richten naar je baby, die kan toch nog weinig. Maar de vraag is wat je wil. Als je echt warm wil moet je verder vliegen en ik weet niet hoe relaxt kind je hebt. Ik vond het vliegen met mijn uk van 11 maanden erg zwaar, maar das gewoon geen stilzitter. Succes met zoeken!

Geen garantie op mooi weer op de Canarische eilanden in die tijd.. Wij zijn een keer in februari naat Tenerife geweest met onze 14 maanden oude dochter. Supergeluk met het weer (warm en zonnig). Maar kan ook een week regenen. Als je ook echt voor de warmte gaat kun je beter de oceaan oversteken of evt is Kaapverdische eilanden een tip (6 uur vliegen). Daar geloof ik het jaar rond mooi warm weer.
Tip: ga voor all inclusive met een baby. Kun je lekker langs de buffetten met je kind en hoef je niet steeds een restaurant op te zoeken of zelf te koken. Vonden wij superrelaxed!

Canarische eilanden zijn mooi! Geen idee wat het weer nu precies doet. Op tenerife moet je echt in t zuiden gaan zitten, bij de bekende populaire plekken. Op gran canaria ook, saar moet je wel van houden. La palma is een stuk minder druk, dan moet je aan de westkust gaan zitten, bijv. Puerto naos. Dat is de kant met meeste zon. Voor alledrie geldt echt laag zitten en niet in de bergen. Lanzarote en fuerteventura heb je ook nog. Beide wat ruiger landschap met minder schaduw, dus zon meer kans. Daar nog nooit geweest, dus geen tips over. Bij reisorganisaties heb je vaak een overzicht van gemiddelde temp en dagen regen. 

Canarische eilanden is meestal hele jaar goed qua temperatuur. Wij zijn eerste vakantie naar Tenerife geweest toen onze dochter 10 maanden was. Wij zijn toen in April gegaan en toen was het rond de 20 graden. In datzelfde jaar was het blijkbaar in januari 30 graden. Ik vond het vliegen prima te doen, is net geen 5 uurtjes. 

Terug
Bovenaan