vakantie egypte of niet?

ik ben nu ruim 5 maanden zwanger en alles verloopt gelukkig heel goed. Over 4 weken willen we er even kort tussenuit en 5 dagen naar egypte gaan omdat t daar best lekker weer is en niet te lang vliegen. We gaan all inclusive in een 5 sterren hotel zitten omdat we graag een " schoon" hotel willen. Ik weet dat ik moet oppassen voor t voedsel en water en heb ialle inentingen van eerdere reizen.
Maar toch bekruipt mij lichtelijk een angstig gevoel. Is t wel veilig, is t wel goed dat we dit gaan doen etc..
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik ben zelf ook een x in Egypte geweest en ook veel vrienden van ons.Wij hadden ook een 5sterren resort.Dat zegt helaas niet veel in Egypte.
Allen zijn we ziek geworden door het eten daar.
Ik zou dus wel goed oppassen.Ik zou er toch even goed over nadenken.
 
Hallo..
Wij zijn eind november in een luxe resort op sharm el sheik geweest..
Dood ziek ben ik geweest! Er zijn hele goeie medicijnen die je daar meteen weer van genezen na een dag, maar je bent zwanger dus dat gaan niet!

Ik zou persoonlijk dan naar turkije of gran canaria gaan...

Succes en alvast fijne vakantie
 
Ben zelf nog nooit in egypte geweest, maar hoor van velen dat het eten daar heel slecht is, en dat je erg ziek van word.

Net als marinde zou ik voor turkije of gran canaria gaan... tenerife is ook erg mooi.... Daar weet je als je in een 5 sterren hotel zit dat het ook echt goed is. In elk land moet je oppassen met water.. dus overal het liefst water uit de fles drinken...

Liefs
 
Hoi, ik ben al heel vaak naar de winterzon in Egypte geweest en weet dus heel goed waar het wel of niet goed is en wat de risico's wel en niet zijn. Ik heb er voor gekozen om dit jaar tijdens mijn zwangerschap een jaar over te slaan. De kans op last van maag en of darmen blijft toch groot. En er zal maar iets niet helemaal goed gaan met je zwangerschap waardoor medisch advies of hulp nodig is. Ziekenhuis bijvoorbeeld. Ik moet / moest er niet aan denken. Dus besloten om dit jaar in plaats van in het eerste kwartaal in december met 9 maanden oude baby te gaan. Dat durf ik wel aan. ben ruim 30 weken zwanger en eind maart uitgerekend.
 
griekenland is ook een aanrader.
Daar kan je ook het water niet drinken, maar wij hebben goede ervaring met hotels en het is niet ver vliegen.
persoonlijk zou ik egypte niet doen. hoor er uit mijn omgeving niet al te beste verhalen over wat betreft hotels enzo
 
Ik ben een angsthaas en zou het niet durven. Dit niet alleen door risico's met voedsel etc. maar ook met de medice-zorg. Waar je ook een gaat, ik zou altijd heel goed nagaan of er goede zorg is en of de zorg dicht in de buurt is. Ook zou ik de taal een groot probleem vinden. In veel landen spreken ze bijvoorbeeld geen engels ( ook artsen). Ook is er in verschillende landen een groot verschil tussen klinieken. Ik lag bijv. ooit in een verschrikkelijk ziekenhuis in Italie. Veel later begreep ik dat ik in een algemeen ziekenhuis lag terwijl ik veel beter naar een particuliere kliniek had kunnen gaan.
Sterkte met je keuze en een fijne vakantie!
Judith
 
Terug
Bovenaan