vakantie en eten

Hoi Allemaal,

Over anderhalve maand gaan we met z'n drieetjes naar 8 dagen naar Cyprus toe. Onze dochter is dan 14 maanden. Thuis krijgt ze gewone melk en eet ze potjes maar ook met de pot mee. We hadden bedacht om peuter groeimelk mee te nemen (omdat ik niet weet of ze daar "goede" melk hebben)  en potjes voor hetavondeten (zodat zij goed eet). Fruit krijgt ze wat ik op dat moment in huis heb. Banaan, peer, appel of meloen etc. Maar ik weet eigenlijk niet of het geven van fruit op die manier in warme landen te vertrouwen is. Is het handig om daarvoor ook potjes mee te nemen of kan ik gewoon geven wat ze daar hebben.

Misschien zijn er mensen die al eerder met hun kleintjes op vakantie zijn geweest.

Groetjes Astrid
 
Hallo,

Ik kan je helaas niet echt verder helpen, heb namelijk nog geen ervaring met vakanties & "Tante Pollewoppie". Maar ik wil je wel adviseren, als je de groeimelk koopt, om dit thuis eerst uit te proberen. Tenminste als je van die kant en klaar flesjes haalt (weet ff het merk niet meer, sorry!!). Wij hebben een aantal maanden geleden een proefpakket gekregen (4 flessen) en dat was écht niet te drinken. Onze dochter dronk het niet en ik vond het ook helemaal niet lekker. Er zat namelijk een vanillesmaakje aan....

Brrrrr  bah, bah!! Is alleen een tipje.... Alvast een fijne vakantie gewenst!!!

 
Hoi Astrid,

Ook ik heb nog geen ervaring met vakanties.
Mijn kleine meid is trouwens ook veel jonger dan die van jou.
Maar wat de melk betreft is het misschien een idee om lang houdbare melk van bijvoorbeeld friesche vlag of campina mee te nemen.
Deze melk heeft dezelfde smaak als "gewone" melk maar is veel langer houdbaar.
Succes!!!!

Groetjes,
Marjolein
 
Ik zou gewoon vertrouwen op het eten en de melk dáár.
Die melk is goed, anders mag het niet verkocht worden.
Dat je een paar potjes meeneemt snap ik, je weet niet wat voor potjes ze daar verkopen en of ze wel mee eet met de pot in die omgeving en wanneer het anders smaakt.
 
hoi,

Wij zijn in april op vakantie geweest in spanje.
Ik had zelf potjes meegenomen maar zelf maken zou ik niet doen. toen ik de tad uit de koffer haalde waar de zelfgemaakte potjes inzaten heb ik het meteen weggegooid.
Het zag er vies uit en het stonk...hoe het kwam weet ik niet miss klimaat.
Ik zou potjes kopen vanuit hier maar daar zou je ook wel potjes voeding krijgen... neem ik aan.
Ik had zelf de similac (een bus meegenomen) en kindermeel om de flesjes te maken maar jouw kindje is al 14 maanden dus echt nodig heeft ie  het niet

Suc6 en veel plezier

Groetjes
 
Terug
Bovenaan