vakantie en eten

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe jullie dit volgende zouden oplossen:

Ik ga van 30 januari tot 8 februari met mijn schoonouders, broertje van mijn man en mijn man op vakantie. Uiteraard gaat ons zoontje van 15 maanden ook mee. Wij gaan wandelen :) en heel veel zwemmen in het hotel.

Nu zitten we een beetje met het eten.Onze tijger krijgt om 17.15 zijn avond eten. In het hotel wordt het eten pas geserveerd om 19.30. Maar voor kinderen maken ze een uitzondering dus das geregeld. Alleen wanneer wij gaan eten, hoort ons zoontje in zijn bedje te liggen.

Hoe doe je dit? Ik vind het geen fijne gedachte om beneden te gaan zitten eten, terwijl ons zoontje dan op onze kamer ligt te slapen.

Graag tips!

Hoi,

Kun je misschien zijn middagslaapje niet iets later doen, zodat hij er gewoon bij kan zijn met eten. (Ik weet niet of hij nog slaapt en hoeveel hoor). Of dat je hem iets eerder neerlegt en later op de dag nog een hazeslaapje ofzo. Ik zou persoonlijk nooit hem alleen op de kamer laten liggen zelf beneden gaan eten. Misschien kun je hem in de wandelwagen zetten en kijken of hij daarin slaapt. En ander zou ik me er niet druk om maken. Dan slaapt hij maar iets minder voor een weekje. Daar krijgt hij niks van hoor.

Succes!!! Ik ben ook altijd wel voor om de ritmes vast te houden. Dat is voor een kind ook veel beter. Maar soms is het niet anders en ik vind een vakantie moet wel bij de uitzonderingen kunnen horen.

Liefs Natasja

Ik ben het helemaal met Natasja eens, wij deden het met Margo ook zo in Spanje toen ze zo klein was. Denk maar zo, het is vakantie. Eenmaal thuis zit je binnen een dag of 2 weer in 't oude ritme..... Door het veranderen van de omgeving zijn de rituelen voor 't slapen gaan toch al anders als anders. Waarschijnlijk slaapt ie dan 's ochtends ook wat langer en kunnen jullie ook een beetje bijkomen!
Alsvast veel plezier en succes!!

Greetz Esz

Wij hebben onze dochter wel eens boven laten slapen en zelf gaan eten in het restaurant. Was een klein hotel (was wel gewoon in nederland, misschien dat dat scheelt) en de babyfoon deed het prima in het restaurant.
We gaven haar ook eerder eten en dan gingen we daarna gezellig saampjes eten.

ik zal inderdaad kijken of jullie kindje later kan gaan slapen dan anders.
wij doen dat bij esmee af en toe ook wel eens.
vaak als ze afgeleid zijn dan zijn ze wel te genieten.
we hadden 2 weken geleden ene verjaardag en toen lag esmee er pas om 21.30 in bed (normaal tussen 19.30 en 20u) dus dat was echt een uitzondering, maar ze heeft het goed volgehouden

Heel erg bedankt voor de tips! Ik denk dat het inderdaad handig is om zijn slaapje te verplaatsen.

Het hotel is redelijk groot, en ik vind het zelf niet oke om mijn kind alleen achter te laten op de kamer. En ga dit ook niet toelaten :).

Had ook al bedacht dat als hij het nou helemaal niet trekt, ik ook boven op de kamer kan eten.

Probeer indd zijn middag slaapje te verlaten zodat hij bij jullie is en anders gewoon lekker de buggy mee en daar in zetten en valt hij in slaap tja dan slaapt hij.

Toen mijn eerste nog net geen jaar was zaten wij in egypte (hij is daar 1 geworden) en als hij moe was dan ging ik naar boven met hem en liet ik hem slapen...vaak ging mama ook haha

en s'avonds dan nam ik de buggy mee en als hij dan moe was dan zette ik hem erin en viel hij in slaap.

Ik heb hem nooit alleen gelaten en dat moet je ook echt niet doen !!!!

Succes ieder geval

Terug
Bovenaan