vakantie hoe gaat bij jullie de auto reis?

Hallo

Wij willen deze zomer met onze dochter (nu 13 maanden) naar Zuid Frankrijk rijden en daar kamperen. Ik ben heel erg benieuwd hoe andere mensen de lange autorit organiseren. Ga je juist 's nachts rijden en hoe gaat het met het slapen ? Ik kan me voorstellen dat een autostoeltje niet echt comfortabel slaapt, onze dochter mag graag bewegen.
Maar hoe vermaak je zulke kleine kinderen, onze dochter vindt spelen wel leuk maar ze heeft soms ook wel ergens snel genoeg van en dan begint het schreeuwen, gillen en huilen.
We hebben de luxe van Airco in de auto en we zullen regelmatig stoppen zodat ze de beentjes kan strekken.

Alvast bedankt voor  je reactie!

Groeten, Corina
 
Hoi, wij gaan ook op vakantie maar niet zo ver. Maar wij willen gewoon 's morgens wegrijden. En dan denk ik dat ik maar wat verschillende speeltjes meeneem. En rozijntjes en water. ( vooral geen zoetigheid) En inderdaad maar een paar keer stoppen   onderweg.  Ik hoop dat zij het dan   volhoud want onze   dochter heeft ook niet echt een zittend gat. Groetjes Suzanne
 
wij zijn afgelopen maart met onze zoon van toen 8 maanden naar Oostenrijk geweest.
we zijn 's nachts gaan rijden omdat wij dus ook een kind hebben wat geen seconde stil kan zitten , dit ging perfect.Hij heeft bijna alleen maar geslapen in de auto en zodra wij gingen stoppen om de 2 uur ging hij er ook even uit.

gr.sandra
 
Hoi,
Wij zijn met ons dochtertje van bijna 6 maanden naar zuid Duitsland gereden, een reis van 6,5 uur. We hadden vantevoren een nieuw mobiel aan de maxicosi gekocht en wat nieuw speelgoed om afleiding te geven. Nu slaapt jullie kindje van 13 maanden natuurlijk minder  maar ik denk inderdaad dat je door de pauzes ook al genoeg afleiding geeft.
Ik denk dat ik zelf, wanneer ons dochtertje ouder zou zijn, ook 's nachts (of heel vroeg) zou gaan rijden.
 
Hoi,

Wat je ook kunt doen is rond etenstijd stoppen bij een Formule 1 hotel o.i.d.
Dan samen eten (in een restaurantje o.i.d) en dan dus slapen in het Formule 1 hotel. Deze zijn vaak vlakbij de snelwegen in Frankrijk en niet al te duur.
Dan kun je eerste dag wat korter houden en is de 2e dag ook nog goed te doen. Geen gedoen met de tent opzetten voor een nachtje en de gelegheid voor je kindje om in het hotel nog even met jullie te spelen en aandacht te krijgen (is vaak erg goedkoop hoor, 1 kamer en dan het toilet op de gang)

Mijn neef en nicht deden dit altijd toen de kinderen klein waren en vonden het super en wij gaan het dit jaar waarschijnlijk net zo doen.

Groetjes,
Marije
 
Hoi!
Tijdens onze wintersport afgelopen maart was mijn zoontje bijna 9 maanden. Wij zijn toen met de auto naar Oostenrijk vertrokken en dat was om 4 uur snachts. Mijn zoontje ging nog ff lekker slapen. Dus dan heb je de eerste 2 a 3 uurtjes gehad, daarna een flesje, ff spelen, ff stoppen, ff fruitje, ff slapen, ff spelen, ff flesje, ff stoppen. Tja, ik denk dat je hety best wel zelf weet hoe je je kind het beste kunt vermaken. Jullie moeten maar niet al te veel haast hebben om op de plaats van bestemming te komen. Het is maar net hoe druk je je zelf maakt hierover. Ik wens je een fijne vakantie en een hele relaxde reis!
 
Hoi Corina,
Wij gaan ook met onze dochter naar Zuid-Frankrijk deze
zomer. Wij kiezen ervoor om s'nachts te gaan rijden.
En hopen dan dat Muriël voornamenlijk gaat slapen.
Ze is nog wel wat jonger als jullie dochter. Muriël is dan
acht maanden. Heb er wel zin in, maar vindt de reis
op zich wel spannend. Groetjes Miranda
 
Hoi

Wij zij Ferencz,Gina en Bram en gaan deze zomer naar de Dordogne in Frankrijk.
De rit  is ongeveer 960 km,wij hopen daar ongeveer 12 uur over te doen.
Wij gaan dan tegen de nacht rijden,dan zij we in ieder geval de files in Nederland en Belgie voor.
We zullen dan in Frankrijk wel in de ochtendspits komen,zeker rond Parijs.
Wij hopen dat onze zoon doorslaapt in de nacht,wat we wel verwachten maar je weet het maar nooit.
We hebben een autostoeltje die je in slaapstand kunt zetten.
We zien het wel want dit is voor ons ook de eerste vakantie die we op eigen vervoer doen.
Iemand nog tips?mail dan naar f.piet1@chello.nl  of kijk op onze homepage om een berichtje achter te laten in het Gastenboek Homepage Ferencz,Gina en Bram

Doei

Ferencz
 
Terug
Bovenaan