Vakantie in Indonesië

Dag, dames!!!
Ik ben een aankomende moeder ( 24 maart uitgerekend) en wil graag via deze weg wat meer te weten komen over het op vakantie gaan met een baby..
Wij gaan in juni naar Indonesië en dan is ons eerste kindje ong. 3 maanden oud..
Mijn schoonouders zijn dan 40 jaar getrouwd en mijn schoonpapa is pas heel plotseling overleden. Toch willen we de reis gaan maken en gaat schoonpapa in"spirit" mee. Mijn schoonmoeder is in Indonesië geboren, vandaar dat het van betekenis is. ( we gaan niet ten koste van alles: allles moet wel normaal zijn verlopen, zoals de bevalling, het ontwikkelen van ons kindje ect. ect..dat voorop, natuurlijk)
We gaan met een groot gezelschap, want de broer van mijn man heeft al 5 kindjes grootgebracht ( nu van 8 t/m 15 jaar oud, en dus samen met zijn vrouw best wel ervaren!!)
Het wordt een spannendentijd met de geboorte van ons eerste kindje en de reis naar Indonesië....
Groetjes van Michaëla
 
dat is grappig...ons kindje is geboren op 24 maart, en ook mijn schoonouders komen uit indonesie...wat de reis betreft,gewoon doen!! Wij zijn al een paar x naar indonesie geweest, en er is van alles, dus geen zorgen om die kleine (en natuurlijk ga je pas als alles goed is verlopen) toen die kleine van ons 4 maanden was vlogen we ook naar egypte (en daar is het allemaal veel vieser vind ik) je gevoel volgen en dan komt het allemaal goed, mensen daar zijn gek op kleine kindjes!! Suc6 met je bevalling, en een fijne vakantie over een tijdje groetjes
 
Onze dochter is nu 6 maanden en in september willen ook wij naar Indonesië. Ze is dan ruim 1 jaar. Wij hebben al eerder  verre  reizen gemaakt, maar nog niet eerder met een baby. Onze dochter is heel makkelijk (eet en slaapt goed) en is bijna altijd vrolijk. Tuurlijk zal ze wel even moeten wennen aan het klimaat, de vliegreis etc., maar we hebben er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan. Ik denk dat we alleen goed van te voren moeten bedenken wat we allemaal voor haar mee moeten nemen. Dus aan 2 rugzakken hebben we nu niet meer genoeg. Heeft iemand nog tips wat in onze bagage niet  mag ontbreken?
 
hoi hoi

onze dochter is nu 2,5 maand en wij zijn van plan om volgend jaar naar indonesie en nieuwguinea te gaan, omdat mijn partner papoea is. voor ons een familiebezoek dus.

maar nu vraag ik me af: laten jullie je kindjes inenten tegen hepatitis B??

onze dochter komt niet in aanmerking volgens het normale inentingsprogramma, omdat haar vader wel in nl is geboren, maar het wordt ons wel geadviseerd.
de inentingen schijnen echter minimaal 350,- euro te gaan kosten en mogelijk nog veel meer. het is me op dit moment onbekend of dit vergoed wordt door de verzekering (vraag staat wel uit)

groeten Angela
nov 2005
 
Hoi,

Als alles goed gaat met je bevalling moet je zeker gaan. Wij zijn 4 februari thuis gekomen na een maand Indonesië (Bali) met onze zoon. Hij was toe nog geen 13 maanden oud.
Prima reis gehad, vraag alleen wel een basinet aan, kan de kleine lekker in liggen en heb je zelf je handen even vrij. Zorg ook voor wat te drinken onderweg met stijgen en landen.
Verder verkopen ze daar ter plekke bijna alles aan babyartikelen, dus neem zeker niet teveel mee.
Geniet er maar lekker van.

Yvonne en Justin
 
Dag moeders!
Leuk dat jullie lekker naar Azie gaan met de kleine. Wij willen Jamey (nu 5 mnd)  ook meenemen naar zijn familie in de Filippijnen. Mijn vriend is half Filippijns en zijn oma dus helemaal. Dus Jamey is een kwartje. Als we Jamey mee willen nemen als hij 1 jaar is dan moeten we volgens het cb vervroegd z'n prikken halen. Hij moet voor alles ingeent worden en ook druppels tegen malaria krijgen dus ze adviseerden nog even te wachten tot hij wat ouder was. Dit betekent dat we pas kunnen gaan als hij 2 is, want we willen niet in de regentijd gaan. Hoe hebben jullie het gedaan met de inentingen zoals Hepatitus, buiktyfus e.d.? En hebben jullie ook druppels tegen malaria gekregen?
Ik heb er echt wel zin in, ben ook zo benieuwd hoe het in het vliegtuig zal gaan, 18 uren vliegen is toch niet niks...
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Taatje mama van Jamey (26-9-2005)
 
Terug
Bovenaan