vakantie in PORTUGAL

Met de kinderen op vakantie, buiten het seizoen. dus niet te warm.
Weg van de snelweg, weg van luchtvervuiling in de prachtig natuurgebied.
Veilig en heel kindvriendelijk. Een prima plek om de vakantie door de brengen; we hadden al veel jonge ouders die alle tijd en rust vonden bij ons. Kijk op de site voor meer www.nocampo.com

Ik denk dat jouw invloed op de kinderen heel groot is en dat je kids zelf ook wel zien dat sommige dingen die papa doet van jou niet mogen, maar roken waar de kids bij zijn is voor mij echt not done! Belangrijk is dat jij consequent bent in je regels en die ook op jezelf toepast, samen erover praten en tot overeenkomst komen is natuurlijk nog belangrijker! Dat lukt niet altijd, maar laat hem dan in zijn waarde; mijn kinderen weten ook dat mijn regels gelden en dat wat papa doet niet altijd het juiste is, maar zolang ze jouw steun daarin hebben, komt het wel goed met ze (mits papa buiten gaat roken!)!!

Mannen willen niet meer opgevoed worden, dit heeft hun moeder al een keer eerder geprobeerd. Accepteren en in zijn waarde laten is het enige wat helpt voor je eigen gemoedsrust. (ik trap er ook altijd nog in om mijn man proberen op te voeden, zorgt voor een hoop stress)

Mijn mening is toch echt dat er twee gezaghebbende ouders zijn. Diegene die het meeste bij de kinderen is heeft de meest invloed, echter de andere is ook een OPVOEDER en zou dus ook het juiste vb. moeten stellen. Daarover moet je samen kunnen praten en tot bepaalde compromissen kunnen komen, dit is heel iets anders dan de ander heropvoeden.
En ja, ik ben het eens met roken NOTDONE.
Dit kan echt niet. De gezondheid van je kinderen staat voorop.

COMUNICATIE,praten over hoe dingen anders kunnen, SAMEN !!!! Als dat mogelijk is hebben jullie er allemaal wat aan, want daar leren kinderen ook van, dat je met elkaar kan praten en daarmee oplossingen kan bedenken,waardoor het uiteindelijk voor iedereen prettiger zal zijn.En niet dat er 1 zegt hoe het moet lopen.

Ha-ha, Ik heb echt even moeten schateren om dit bericht. Moest meteen (stiekum heel vertedert) aan mijn eigen husband denken. Mijn kinderen zijn al zo groot dat ze ook zeggen "ja maar, papa doet dat ook" en dan zeg ik ijskoud dat papa een volwassen man is die zelf beslist, en dat zij dat ook maat moeten doen als ze groot zijn, maar nu dus nog niet!!! Ruzie met mijn schattebout heb ik er dus niet meer om, en de kinderen luisteren evengoed naar de regels die ik ze geef.

Ik ben net zo opgevoed als jouwn kinderen hoor, mijn moeder wilde orde bij alles en vader deed waar hij zelf zin in had. Ook wij aten voor de tv, lazen een boekje onder het eten en de tv stond vaak aan. Mijn moeder wilde dit niet, maar kon er niet veel aan doen. Nu ben ik zelf moeder van twee kindjes en mijn man is net zoals de moeders zijn, samen aan tafel eten zonder tv of boekje en houdt van orde in huis. Ik heb me daar aan aangepast, hoewel ik ook wel eens graag voor de tv doe eten of een boekje lezen. Nu zijn mijn kids te klein voor dit te doen, maar van mij mogen ze hoor. Maar dan wel niet iedere dag, maar zo af en toe voor de gezelligheid.

Het komt wel goed hoor met opvoeden, niet allemaal zo strak de regels volgen. Als de kids volwassen zijn dan gaan ze pas beseffen wat er in hun leven is gebeurd. Bekijk je eigen leven maar eens goed.

Nou, ik vind het allemaal belachelijk! Eten doe je aan tafel, zodat je ziet wat je eet en het ook beter proeft. Hetzelfde geldt voor lezen onder het eten. Samen eten is gezellig en als er iemand leest kun je er niet mee praten. Nou roken bij de kinderen is natuurlijk helemaal erg. Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat de gezondheid van de kinderen daar onder lijdt.
Er is bij ons thuis een tijd voor het eten, voor het lezen, voor het kijken naar de tv en voor het slapen. Aan mengvormen doen we alleen bij uitzondering zoals vakanties. Zoals je leest hanteer ik wel strakke regels, want anders vegen de kinderen zo de vloer met me aan en daar pas ik voor.
Sorry dat ik het zeg, maar wat je er over schrijft vind ik dat je een ramp van een echtgenoot hebt. Draagt ie ook de hele week dezelfde onderbroek?

Terug
Bovenaan