Vakantie januari curacao en zwanger/zikavirus

Help ik heb al maanden lang een reis staan in januari naar curacao! Nu ben ik erachter gekomen dat ik dus zwanger ben. Als ik ga vertrekken ben ik 15 weken. Wie heeft ervaring met reizen naar het Caribisch gebied en het zika virus !? Ik lees ontzettende verschillende ervaringen. De ene zegt na het eerste trimester geen kans en ergens anders lees je weer dat het in curacoa niet is voorgekomen dat er kinderen zijn geboren met een handicap. Mijn man en ik vinden het wel lekker om er nog even uit te gaan namelijk. Maar ben benieuwd naar jullie!

Beste Rebecca, ik zou de Travel Clinic bellen voor advies. Echter zelf zou ik niet het risico nemen, hoe aantrekkelijk het ook is.

Succes!

<p style="text-align: left;">Beste Rebecca , ik zou je niet zo druk maken ik woon hier ook op curacao en het klopt dat er zika is maar als je gewoon de muggen vermeid en goed tegen hun insmeert is er niks aan de hand . Heb hier ook bij mijn dokter geïnformeerd over de zika ziekte en gyncoloog en die zeiden dat het nog niet bewezen is dat de zika virus een handicap veroorzaakt en dat er op curacao nog geen geboortes zijn met het Zika virus . Ben zelf inmiddels 28 weken zwanger maar als je het risico niet wil lopen zou ik het niet doen .</p>

Hoi Rebecca

ik ben 4 weken afgereisd naar Thailand en sinds afgelopen vrijdag terug gekomen.

in Thailand is het zika virus ook maar de kans is zo klein dat je echt gestoken word door een mug die het virus heeft.

ik ben daar geen seconde mee bezig geweest omdat het allemaal enorm opgeblazen word door de media. Ik heb het aan de locale bevolking gevraagd en die begonnen te lachen omdat het zika daar al jaren voorkomt in een heel klein aantal. Het is het grootste bangmakerij vind ik zelf. Gisteren heb ik de ggd gebeld met de vraag of ik me moet laten testen op het zika virus vanwege mijn zwangerschap. Hun gaven aan dat het niet nodig is omdat het zo kleine kans is dat je het zou oplopen. Daarnaast ben ik maar weinig gestoken ondanks me insmeren. En gezien het feit dat het daar al langere tijd op kleine basis voorkomt zagen hun geen reden tot prikken erop. Ik heb gisteren de echo gehad en de baby groeit goed en het hartje klopte alles was in orde. Zelfs de verloskundige zei je hoeft je echt geen zorgen te maken. Ik hoop dat mijn ervaring zal helpen.

Hoi Rebecca,

Ook ik zit met dezelfde vraag als die jij een aantal maandag geleden stelde. Ben benieuwd hoe het inmiddels met je gaat en of jullie nog naar Curacao zijn afgereisd.

Groetjes

Hoii Rebecca ,

ik heb zelf in Aruba gewoont voor 10 jaren , en ben in Februari voor 4 weken ernaar toe geweest toen was ik ook 15 weken zwanger ... Ik maakte mijzelf er niet zo druk om , als jij jezelf maar gewoon goed insmeert en als je weet dat er in de avond meer muggen zijn dat je gewoon iets langers aan doet ..

Ik zou er gewoon heen gaan en lekker genieten ... maar dat is natuurlijk mij mening

Wij zijn enige tijd via het ziekenhuis bezig geweest om zwanger te worden.

Mijn gynaecoloog is in die periode voor een aantal weken naar curacao geweest om te werken en hij raadde mij sterk af om naar landen te gaan waar voor zika wordt gewaarschuwd. Het is natuurlijk altijd eigen keuze.

Voornamelijk de gebieden die rood zijn aangegeven moest ik mijden. De gele gebieden (zoals Thailand) was het risico vele malen minder.

Hallo,

Ik weet niet of dit forum nog wordt uitgelezen, maar ik zit met hetzelfde probleem.
In maart gaan wij naar Curacao dan ben ik 5,5 maand zwanger.
Dit wordt nog steeds als rood gebied weergeven. Is het verstandiger om te annuleren? Of wordt Zika idd erg opgeblazen?

Gr 

Terug
Bovenaan