Vakantie Lanzarote

<p>Hoi,</p><p>Even een vraagje. Wij hopen over drie weken met vakantie te gaan naar Lanzarote. Ik ben dan 14 weken zwanger. Zijn er meer vrouwen daar al eens zwanger geweest en hebben jullie tips waar je op moet letten? Waar je beter wel en niet kan eten bijvoorbeeld. Nu het dichterbij komt ben ik toch een beetje angstig met betrekking tot eten enzo. </p>

Geen ervaring met zwanger naar Lanzarote gaan. Wel met lanzarote. In principe weet je wel wat je allemaal wel en niet mag eten en gelukkig spreken ze daar goed engels. Bij twijfel niet doen en probeer vooral te genieten! 

Ik was ongeveer 16 weken zwanger op Lanzarote. Ik heb er opgelet dat ik geen rauwe groentes at, deed geen ijsblokjes in mijn drinken en heb geen kraanwater gedronken. Dit voelde voor mij goed om het zo te doen en heb verder gewoon ontzettend genoten. 
Je gezond verstand en je gevoel volgen dan komt alles goed. Geniet ervan! 

Hier ook niet zwanger geweest op lanzorote, maar weet wel dat je voorzichtig moet zijn met water uit de kraan gebruiken. Het beste kan je gewoon flessen met water gebruiken. Verder lekker van genieten en qua eten alles laten staan wat je thuis ook niet mag. 

Ik was wel zwanger op vakantie, niet op Lanzarote maar op Rhodos. Vlak daarvoor had ik afspraak met de kraamhulp, zij gaf aan: geen warme sla, alleen echt goed gegaarde groenten of koude groente en alleen goed gegaard vlees.

Oh lanzarote is bijna net als nederland alleen geen kraanwater drinken. Ik ga naar tenerife als ik 12 weken ben. Ga al 14 jaar elk jaar. En heel vaak is iemand zwanger die mee gaat. Maar is niets engs aan. Lekker eten en zonnen heerlijk. Zo zin in! 

Ik was in Spanje met 22 weken. Moest opletten omdat er vaak iberico ham wordt geserveerd (=rauwe ham). Rauwe groente heb ik geen rekening mee gehouden. Oh en aioli wordt van oudsher met reuze eieren gemaakt, maar mag officieel in de horeca niet meer geserveerd worden zo, dus nu doen ze er eipoeder in. Maar je kunt het voor ze zekerheid wel navragen, of als je ineens bij een locale beland en aioli krijgt vragen hoe het gemaakt is. 

Terug
Bovenaan