Vakantie met baby en dreumes

Hi allemaal!<br />Wij gaan eind juli voor het eerst 3 weken op vakantie naar Italië met onze baby’s van net 3 maanden en dreumes van 1,5 jaar.<br />We zijn heel benieuwd naar do’s & dont’s. Ook alle tips wat betreft vermaak in de auto, eten/snacks, temperatuur verschil in de auto en buiten zijn welkom. En welke dingen/spullen mogen we absoluut niet vergeten?<br />Wordt weer een hele nieuwe ervaring. We hebben in ieder geval 2 overnachtingen geboekt om de reis op te breken.<br />Alvast veel dank! X<br />
 
Ik lees mee, wij willen in september met een baby an dan drie maanden en peuter van 2.

Gaan jullie kamperen? Ik ben groot fan van deryan tentjes, zowel voor baby als dreumes. Onze dochter sliep er vorig jaar (met 13 maanden) zowel overdag op het strand als ‘s nachts in tent goed in.
 
Vorig jaar met een kind van 2.8 jaar en een kind van 11 maanden naar Duitsland gereden voor een week vakantie in safaritent. De reis duurde in totaal 6 uur (in 1 dag) maar dat was meeeeeer dan genoeg. Ik vond het best pittig om ze zo lang zoet te houden in hun stoel. We stopten regelmatig natuurlijk, maar ze wisten kei goed dat ze daarna weer terug in de auto moesten en dat was echt drama. Ik zou het niet snel opnieuw doen.

Vorige week een week naar Spanje gegaan met het vliegtuig, kids zijn nu 3.8 jaar en 1.11 jaar, dus precies een jaar verder. Het ging kei goed, vlucht van 3 uur. Alsnog ben je de hele dag onderweg met reistijd van en naar het vliegveld en wachten op de autohuur etc, maar dit vond ik zoveel relaxter dan uren in de auto. De reis met het vliegtuig kent veel meer onderbrekingen en ze kunnen wat meer bewegen. Al zijn ze nu natuurlijk ook een jaar ouder, maar alsnog zou ik niet graag weer 6 uur met ze rijden want ze vechten en gillen elkaar de auto uit, dat weet ik zeker...

Tips? Zorg dat ze lekker kunnen slapen, hang een doek ofzo voor het raam tegen de zon. Koop wat nieuwe kleine speelgoedjes voor de oudste alleen voor in de auto. Dat is dan nieuw en langer dan 2min interessant ;) Neem een berg eten mee en laat hem lekker zelf prutsen om de rozijntjes uit het doosje te halen, koop nieuwe cd's (juf roos is hier op die leeftijd favoriet!)
En verder hoop ik gewoon voor je dat ze zich aardig koest houden en je lekker kunt doorrijden!
 
Neem een klein zwembadje mee die je op locatie kunt vullen, zo hoef je niet altijd naar het grote zwembad of met je kind in de zee, dat vinden ze vaak te spannend.

Verder zaten wij vorig jaar dus op een camping in een safaritent. Leuk, maar de kids waren elke ochtend 6u wakker en dan was her gras nog tot 10u nat van de dauw en steenkoud. Voordat alle gasten om 10u hun bed uit kwamen, hadden wij al een hele ochtend overleefd. Dat viel me best tegen. Vaak gingen we om 7u al naar de Lidl broodjes kopen zodat we niet de hele camping op z'n kop zetten met het gegil van onze kinderen en om een beetje op te warmen, want het was echt koud in de nacht en de vroege ochtend.
 
Snachts rijden zodat de kids lekker slapen. Wij zijn meerdere jaren met 2 en 3 kids naar spanje gereden en vertrokken dan rond 22.00/23.00 zodat ze het grootste deel lekker sliepen. Ook geen last van zon die in de auto schijnt of lange file’s
We hebben 1 jaar de fout gemaakt om later in de nacht te vertrekken waardoor we smorgens de file in reden in het zuiden van frankrijk nou dat echt nooit meer. Uren met zeurende en huilende kinderen in de auto gezeten.
 
Oh wat een goeie dingen al. Zo’n Deryan tentje hebben we inderdaad en gaat op m’n lijstje, net als een zwembadje.
We gaan naar een huis op privé terrein, dus gelukkig geen risico dat we de buurt in alle vroegte wakker maken :)
De afstanden tussen de overnachtingen is ongeveer 5 uur rijden per keer. Wilden dan inderdaad zo vroeg mogelijk weg. Blij te horen dat dit goed kan werken. Hopelijk is dit bij ons ook zo.

Wat voor een eten namen jullie mee voor in de auto? En hielden jullie nog rekening met de airco ofzo?
 
Wij zijn nu met een peuter van 2 naar Italië. Wij rijden snachts zodat je er al een flink stuk op hebt zitten als ze wakker worden. Als ze dan wakker wordt rond 7u doen we even ontbijten, spelen. En dan weer rijden. Voor vermaak heb ik wat speelgoed mee en voor uiterste nood de tablet (niet nodig gehad op heenwegl.

Toen ze 6 maanden was zijn we naar frankrijk geweest. Ook snachts gereden. En vanaf de ochtend elke 2 uur gestopt

Wij rijden liefst in 1x ipv 2 dagen in de auto, dan ben je er maar vanaf.
 
O en de airco, hebben ze daar last van? Thuis heb je die ook aan toch als je in de auto zit? Voor de nacht doe ik haar pyjama aan en zodra het warm wordt korte broek.
 
Terug
Bovenaan