vakantie met de caravan bij 6 maand zwanger

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben morgen 10 weken zwanger en heb een kampeer vakantie afgesproken in de 1e 2 weken van juli. Dan ben ik rond de 26e week. Nu keek ik net even op babybrabbel op de buikengalerij. Nou daar zag ik dat je met die tijd toch een behoorlijke buik hebt. Nu gaan we wel met eigen caravan en samen met mijn ouders dus ik hoef zelf niet ontzettend te sjorren mett dat ding. Maar nu vroeg ik me af of het wel verstandig is. Weet iemand dit en wat zou je zelf doen. We gaan naar duitsland op ongeveer 5 á 6 uur rijden.

Groetjes Naatje

Hoi,

Op vakantie in een caravan gaat best lukken. In mijn eerste zwangerschap heb ik het ook gedaan. In juli ga ik ook weer een lang weekendje weg (ben dan ongeveer 5 mnd). Het enige dat ik als tip meegeef is het autorijden. STOP tussendoor om ff je benen te strekken enzo dan is wel belangrijk. Op de camping gewoon alles rustig aan doen en dan komt het helemaal goed. Je bent de meeste tijd toch buiten (als het mooi weer is) en dan heb je alle ruimte.

Gr. Sabine

Hoi,

Ik ging met 6 maanden nog op wintersport  ( niet skien hoor) naar frankrijk, en het was mijn eerste en toen had ik nog niet zo'n dikke buik hoor, dus laat je niet meteen afschrikken door buiken van iemand anders hoor, bij iedereen is het anders......

En inderdaad wel lekker vaak stoppen om de benen en rug te ontspannen onderweg....

Groetjes, Angel    

Hoi,

Als je je verder goed voelt, zou het geen probleem moeten zijn.
Ben zelf met 7 maanden nog een weekendje met onze minicaravan (Eriba Puck) weggeweest en dat ging nog net goed moet ik zeggen.

Maar bij onze caravan moet je steeds het zitgedeelte ombouwen  in een bedgedeelte (deed mijn mannetje gelukkig want dat was wel erg lastig)  en het bed is vrij krap bij het uitstappen. Dat was wel lachen: had een mummieslaapzak en heb echt moeten puzzelen hoe ik het handigst in en uit bed kon; zag er niet erg charmant uit dus, haha.

veel plezier,

Marnie (33+5)

Gewoon gaan, maar zorg er wel voor dat je voor jezelf een goede camping cq tuinstoel bij je hebt.

Je hebt soms van die ondingen wara je al rugpijn van krijgt zonder dikke buik, laat staan met.

Iets waarmee je met je voeten omhoog kan zitten is natuurlijk ook heerlijk.

Veel plezier.

Miep

Hoi,

ervaring met de caravan heb ik niet, maar wel met het autorijden...

Met 37 weken kwam ik terug uit Italie toen ik zwanger was van mijn eerste. gewoon 1500km met de auto heen en terug. We zaten in een berghuisje met 4 vrienden en ik heb het heerlijk gehad. Op de heenweg hebben we er 2 dagen over gereden en dat waren we op de terugweg ook van plan. Maar ls je dan om een uur of 6 nog 2 uur rijden van nederland zit...dan rijd je wel door, wij wel in ieder geval. Om half 11 waren we thuis.
Wat ik wel erg leuk vind is dat we door de Gotthardtunnel zouden gaan, maar die was dicht. Ik zat toevallig nog achter het stuur en daar reed ik met die dikke buik over de pass heen. Heel gaaf.   Dat hebben we op film staan.

En nee het was niet onverantwoord, want met deze zwangerschap had ik zo'n last van duizelingen enzo, dat ik al vanaf een maand of 5 liever niet meer reed. Toen helemaal geen last van gehad.

Dus autorijden is geen probleem!

groetjes Renske

Ik zie het probleem met de caravan niet??? Is toch juist makkelijk? Met de tent zal niet zo prettig zijn, maar met een caravan, das toch je huisje op wielen? Niks anders dan thuis, behalve dat het kleiner is.
En autorijden met 26 weken: prima toch?
Gewoon doen hoor!
Veel plezier alvast!

Hallo Naatje,

Gewoon lekker gaan, ik ga ook de eerste twee weken van juli op vakantie en ben dan 18 weken zwanger. Wij gaan naar Slovenie, dus dat is 1300km rijden, maar als je inderdaad vaak genoeg stopt dan is er niets aan de hand hoor!!
Ik zou zeggen geniet er lekker van

Liefs Charlie

Terug
Bovenaan