vakantie met de kleine!

Hallo mama's

Wij gaan over 6 weken met ons dochtertje naar Menorca. Nou kom ik net van het consultatie burootje, maar vergeet weer de helft van mijn vragen. Misschien kunnen jullie mij helpen. Ons dochtertje is dan ruim 5 maanden, krijgt flesvoeding en ik mocht nu wat theelepeltjes fruit aanbieden. Maar hoe zit dat met drinken, wat kun je ze nu het beste geven als het warm is? Ik wil natuurlijk voorkomen dat ze uitdroogt. Wel neem ik uit voorzorg ORS mee. Hebben jullie ervaringen of tips?
Alvast bedankt!
Groetjes Essie
 
Hoi Essie,



Volgens mij kun je het drinken nu nog beperken tot gewoon water en
thee. Ikzelf zorg altijd dat ik een klein flesje bronwater bij me heb
voor de kleine. Elke keer als hij wakker wordt lust hij wel een paar
slokjes.



Succes en veel plezier met de kleine op Menorca!!



Groetjes,



Silvia

 
Ja, gewoon wat water geven als het warm is. Ook in het vliegtuig goed opletten dat je kindje genoeg drinkt. Vanwege de droge lucht drogen ze snel uit.
Ook handig als je gaat vliegen: een uur voordat je gaat vliegen de neus sprayen met zoutoplossing. En dan nog een keertje vlak voordat je opstijgt. dan hebben ze minder last van de oortjes.
ORS is belangrijk bij je te hebben, net als citronellastick tegen de muggen. Daarnaast thermometer en zetpilletjes niet vergeten.

Voor de flesjes is het handig om een dompelaartje mee te nemen, of heb je daar een keukentje tot je beschikking. Verder thermosfles mee. Kan je als je er opuit trekt gekookt, warm water meenemen voor de fles.
Ook handig, van die desinfectiegel, fijn voor als er even geen kraan in de buurt is (sowieso  fijn voor in de luiertas).
Natuurlijk parasol niet vergeten en extra hydrofielluiers voor in de kinderwagen (blijft alles koel en schoon).
Als je een hotelkamer hebt (en dus je dompelaartje meeneemt) dan is het fijn om voor jezelf oploskoffie of thee mee te nemen, je zult toch iets meer daar zijn dan dat je gewend bent.

Verder schiet me even niets te binnen.

Groetjes en veel plezier,

Tineke
mama van Eloise (30-08-2003) en Aimely (03-10-2005)
 
Terug
Bovenaan