Vakantie met kleintjes

Hallo,

Volgende week gaan wij voor het eerst vliegen met ons 2 zoons van 11 maanden en 3 jaar naar Gran Canaria. We hebben er veel zin in maar ik wordt nu toch wat zenuwachtig. Zo hoorde ik van een buurvrouw dat de luiers in Spanje heel erg plastic zijn en dat je beter van huis kan meenemen (heb ik niet zo'n zin in oudste is nog niet zindelijk wordt dus een hele koffer luiers). Wie heeft handige tips voor ons over de luiers en vliegen met kleintjes?
Fleur
 
Hallo Fleur,

Ik heb ook twee kinderen (een baby van 4 maanden en een peuter van 3,5). Ik ben ook  een paar  keer met de oudste naar de canarische eilanden geweest (met 6 maanden, met 1,5 jaar en 2,5 jaar). En ik had daar ook luiers gekocht die van plastic waren, maar dat waren de goedkoopste luiers. Deze luiers zijn echt niet prettig voor de baby. Misschien dat de duurdere wat beter zijn. Ik weet niet meer zeker of ze daar ook merkluiers (pampers, huggies) hebben. Vast wel in de wat grotere supermarkten.
Ik zou zelf niet met luiers gaan sjouwen (behalve als we met de auto op vakantie gaan).

Tips voor het vliegen:
De jongste zou je bij het stijgen en vooral het dalen van het vliegtuig de borst/een fles kunnen geven. Dan heeft hij/zij geen last van de oren. Heeft bij de mijne goed geholpen.
De oudste kan je een lollie geven om op te zuigen.

Voor de oudste kan je wat speelgoed (bijv. kleurboek) meenemen. Ook nam ik een paar kleine cadeautjes mee (nieuw en oud speelgoed in cadeaupapier ingepakt). Als ik merkte dat ze op een gegeven moment 'vervelend' werd, dan gaf ik haar een cadeautje en was ze weer een tijdje zoet.
In het vliegtuig zitten is al spannend genoeg.
Ook ging ze met de mensen achter ons praten (als ze dat op prijs stelden natuurlijk). De laatste keer zaten we voor een stel met twee kindjes en daar speelde ze de hele tijd mee.
Verder zou ik het niet weten.

gr. Irene
 
Terug
Bovenaan