vakantie naar buitenland???

A

Anoniem

Guest
Beste mama's,

Wij zouden het erg leuk vinden om met de aankomende zomer op vankantie te gaan.Alleen ik twijfel erg.bij mij komen er vragen op in mijn hoofd zoals:

En als er wat gebeurd met de kleintjes?
Wij spreken geen medische buitenlandse talen?
Is het wel te doen met de kleintjes op vakantie?
Slapen ze wel in een vreemde omgeving?

Dus vandaar dat we nog niet hebben geboekt.Ben ik gewoon een uitzondering of hebben meer moeders daar last van?
Gaan jullie al wel zo'n eind weg met de kinderen?
Onze dochter is nu bijna 2 en onze zoon is bijna 7 maanden.

Groetjes Jeannet

Beste Jeannet,

Wij zijn afgelopen twee weken op vakantie geweest met ons zoontje van 8 maanden.
Natuurlijk kan je gewoon op vakantie met je kindjes, kinderen passen zich vaak makkelijker aan dan je denkt. Ik was erg van een ritme en dat moet je wel los kunnen laten, dan is het heerlijk met je kids op vakantie en daar heb je altijd nederlandse mensen die je in het medische vak kunnen helpen, zeker als je via een touroperater boekt.

Gewoon genieten en lekker gaan! Je kinderen zullen het warme weer heerlijk vinden!

Groentjes,
Tessa

Ik herken je gedachtes helemaal. Ik heb ook zo'n zin om naar de zon op vakantie te gaan, heerlijk bij het strand enz..... Ik zie ons daar al zitten op het strand. Maar dan bekruipt me het gevoel van: wat als ons kindje ziek wordt, ernstige diarree of overgeven? Of ze is van streek en slaapt niet meer enz. Dan krijg ik een angstig gevoel en denk ik, waarom zullen we het risico nemen om te gaan. Hier is het ook leuk.
Aan de andere kant moet je ook gewoon gaan, je kunt niet alles plannen en moet je zien hoe het gaat. Het zal vast hartstikke leuk zijn. Dan zijn je kinderen ook weer een heel stuk groter dan nu. Een half jaar is veel op een kinderleven!
Wij kiezen ervoor om in Nederland op vakantie te gaan. Veilig dichtbij huis en dromen nog even verder over de zon. Waarschijnlijk de zomer daarna, dan is ze al 2.

Onze dochter (8 mnd) is al meer op vakantie geweest dan menige volwassene! (hihi)
Ze is toen ze 7 weken was meegeweest naar oostenrijk (wintersport) en in mei een weekje naar frankrijk, in augustus 2 weken kamperen in italie (ging heel goed in de tent)
en volgende week gaan we nog een weekje naar turkije (voor t eerst vliegen, wel spannend). Tot nu toe zijn alle vakanties heel goed gegaan, ze paste zich prima aan en vond het heel leuk, ook het slapen in andere bedjes ging heel goed.
het is zooooo leuk om met je kleintje op vakantie te gaan!!!!
gewoon doen dus!!!

groetjes leetje

wij zijn geweest met 10 weken oud met vliegtuig ging super goed, ik heb allesvan thuis kwa voeding meegenomen. dar hebben we heerlijk gewandeld etc.

als er wat is, is er altijd die je kan helpen , ze spreken meestal toch wel engels in het buitenland

succes

DOEN!

Kijk op http://www.toly.info voor info over wat je moet meenemen en een medische woordenlijst. Als je naar een westers land gaat (spanje, frankrijk, canarische eilanden (=spanje) dan is alles gewoon goed geregeld.

WIj zijn nu bijna een week terug en het ging super.

Zolang jullie zelf maar een beetje relaxed zijn en de boel goed voorbereiden, dan komt het heus goed!

Ik ben met mijn zoontje van 6 manden wel naar het buitenland met
vakantie geweest. En het was 5 uur in het vliegtuig. Ging vrij goed.
Vliegtuig was niet vol en ze hebben plaatsen naast mij vrij gehouden.
Op terug weg de plaats was bezet, maar werdt die persoon gevraagd om
ergens anders te gaan zitten om ons wat meer ruimte te geven.
Melkpoeder van hem en koekjes had ik meegenomen. De rest van   eten
kocht ik daar omdat het grote stad was en ze hebben alles. Zijn fruit
en groenten hapjes kookte ik zelf. Alleen voor onderweg en
noodzakkelijke momenten had ik potjes

Terug
Bovenaan