vakantie naar frankrijk

hallo moeders,

ik ga in augustus op vakantie naar frankrijk dan is mijn kleintje al weer 1 1/2 jaar,maar het is de eerste vakantie naar het buitenland.
heeft iemand nuttige tips voor mij.
bijv.
hij eet met de pot mee en lust geen potjes meer, wat hebben jullie als alternatief meegenomen.
wat moet je meenemen voor medicijnen en dan bedoel ik zetpil.

ik wil me alvast gaan voorbereiden.
vind het nu al spannend zo ver weg te gaan.

alvast bedankt voor jullie reacties.

groetjes Sandra
 
Hoi,
Ben net zelf weer de vakantielijst aan het maken. Ga ook naar Frankrijk, maar dan met drie kids, dus heb al wat ervaring.
Medicijnen: paracetamol (zetpilletjes dus), ORS (heel belangrijk bij diarree/uitdroging), muggenstift en antiprik, thermometer, sudocreme tegen de rode billen, neusspray/vicksspul voor snotneus, pleisters, pincet, verder heb ik altijd een klein flesje jodium en wat gaasverbandjes bij, maar dat is misschien wat overdreven.
Wat kan ik je verder nog voor tips geven? Misschien zorgen dat je hem water uit fles geeft ipv uit de kraan en in de auto speciale reistas waarin alles zit wat je voor je kleintje nodig hebt tijdens de reis.
Bij mij zit daar altijd in: luiers, billendoekjes (ook voor vieze handjes etc), extra outfit, speentje, hydrofiele luier (om op te verschonen/ tegen de zon), melk en flesjes, lepeltje, slabjes, petje en een jasje.
Misschien ben ik wat overgeorganiseerd, maar ik heb er echt een hekel aan als ik tussen alle koffers iets moet gaan zoeken.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Ivy
 
Terug
Bovenaan