Vakantie naar ijsland. Buggy suggesties

Hoi!
Ik ben benieuwd of iemand wel eens naar een kouder land op vakantie is geweest met een 1 jarige. Wij gaan in juli met ons zoontje naar IJsland. Nu hebben wij zelf een kinderwagen van Thule die niet heel makkelijk mee te nemen is op reis
Ik ben dus benieuwd of jullie tips hebben voor een lichtgewicht buggy met warme voetenzak.
Hoor graag!

Groetjes
 
Ik ben in IJsland geweest, maar nog zonder kinderen. We waren er eind mei maar het is echt koud. We droegen ski jacks en winterlaarzen. Dus neem echt heeeele warme kleding mee.

Qua vervoer doe je daar alles met een huurauto en je wandelt veel naar mooie plekjes. Een buggy of kinderwagen gebruik je niet heel veel ben ik bang, leuke plaatsjes zijn er bijna niet. En wandelen in de natuur red je daar niet vaak met een buggy, het terrein is ruw en rotsig. Dus neem je ook een draagzak/rugdrager mee? Die ga je dagelijks gebruiken denk ik. En oefen hier ook echt mee voordat je op reis gaat. Want wij waren eens op vakantie ik Frankrijk met onze dochter van toen 10 maanden. Rugdrager mee, thuis nooit mer geoefend. Maar ze vond het afschuwelijk en krijste alles bij elkaar.. dus we hebben amper kunnen wandelen en de rugdrager was voor niks mee op vakantie, we hadden thuis echt moeten oefenen hiermee vooraf.

Een buggy meenemen is toch wel handig, alleen al voor het vliegveld en soms heb je stukjes die je wel op een verhard pad kan lopen. Ik zou kiezen voor een buggy die je makkelijk kan inklappen, je hebt ook speciale reisbuggy 's. En kijken welke mega dikke voetenzak daarin past. Succes!
 
Hha i know! We zijn vaker naar IJsland geweest. Hebben er vrienden en hebben een bedrijf met IJslandse paarden. We hebben allemaal 66north kleding en overalls, dus goed voorbereid wat dat betreft.
We zullen dit jaar oa naar de landsmót gaan, dat is een wedstrijd en goed begaanbaar terrein voor buggy. Vandaar dat ik het daarvoor vooral nodig heb. Verder neem ik zeker mn draagzak mee! Hij zit er hier al veel in, thanks voor je tip!
Ik zou me even oriënteren in reisbuggy’s met een ruimte voor de dikke voetenzak!
 
Ik zou, als het met name voor kleine stukjes is, overwegen om een buggy via MP te kopen. In vrijwel elke gewone paraplu buggy (zoals koelstra) past wel een universele voetenzak. Mijn ervaring is dat we niet netjes mee omgegaan wordt in vliegtuig en het is echt zonde om n vakantie met kapotte buggy te zitten. Via MP heb je iets voor en paar tientjes (wij waren 15€ kwijt) en kun je zelfsnoverwegen hem achter te laten. Ik weet niet of er nu nog geslapen wordt in de thule, maar let anders goed op of hij plat kan, daar heb je zeker op vakantie profijt van als er af en toe dutje in kan worden gedaan!
 
De buggy van Joolz, de Joolz Aer, kun je zodanig inklappen dat hij meekan als handbagage in een vliegtuig. Volgens mij kun je er tegenwoordig een warme voetenzak bijkopen. Joolz is erg aan de prijs, maar ik vind het zelf wel een heel fijne, wendbare buggy.
 
Ik zou zelf niet kiezen voor een paraplu buggy, met die 2 losse handvaten loopt echt vreselijk. Dus zou in ieder geval gaan voor een buggy met 1 duwstang (zoals de wandelwagen) de meeste kun je goed klein opvouwen. In heb zelf de easywalker miley en ben er heel tevreden over. Is al meerdere keren mee op vakantie gegaan en heb ik steeds tot aan het vliegtuig mee kunnen nemen. Ik heb er geen voetenzak bij maar volgens mij zijn er diverse merken die deze los verkopen
 
Ga je ook naar die vrienden? Misschien kunnen zij via via daar aan een buggy of wandelwagen komen? 
Wij gaan ook niet 'doorsnee' op reis en daarom altijd op zoek naar oplossingen, voor ons bracht toch eerst een draagzak en later een Minimeis eigenlijk altijd de oplossing... 

 
Terug
Bovenaan