vakantie naar Turkije

Hey meiden,

wij gaan volgende maand { 30juni} voor 8 dagen op vakantie
naar Turkije maar nu hoor ik dus van de een dat je wel spuiten moet
halen en van een ander weer niet. Ik heb dus op het consultatiebureau gevraagd
of Luna spuiten moet hebben en die arts zei dus van niet.
Zijn er mensen die al met kleine kinderen naar Turkije zijn geweest of mensen kennen die mij advies kunnen geven want ik weet het niet meer!!
We zitten wel gewoon in een hotel en hebben ontbijt en avondeten in het hotel zelf.
maar vind het gewoon zo moeilijk!!

Groetjes Samiera

Hoi,

Bel even de GGD. Die kunnen je adviseren. Wij zijn zonder kids een aantal keren naar Turkije geweest en ondanks dat we in een resort zaten werden de prikken toch aangeraden. Voor mij dus een reden om met kleine kids niet naar Turkije te gaan....

gr.Ing

Hoi,

Wij zijn ook naar Turkije geweest met de kleine en hebben ons (inclusief de kleine, toen bijna 1 jaar) niet laten inenten...
Volgens mij is het echt niet nodig... Wij gaan dit jaar weer naar Turkije en laten ons weer niet inenten.. Ik geloof er niet zo in...

Wij zijn met de oudste naar Turkije gegaan toen hij 2 1/2 was, en we hebben ons toen allemaal laten inenten voor hepatitus A. En zelf heb ik me toen ook weer laten inenten voor DTP (dat is tien jaar geldig)

Ik vind het juist met kleine kinderen verstandig om WEL in te laten enten. Of om voor een ander land te kiezen, maar ja, je hebt al geboekt, dat hadden wij toen ook, voordat we wisten dat inentingen wel aangeraden werden. Dus voor mij iig een leermoment om voor het vakantie boeken te kijken naar eventuele inentingen.

Ook al zit je in een resort of zo iets, daar kan iemand ook besmet zijn met hepatitus.  

quote: Mammie_07 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-05-2009 14:03:17'));

Hoi,

Wij zijn ook naar Turkije geweest met de kleine en hebben ons (inclusief de kleine, toen bijna 1 jaar) niet laten inenten...
Volgens mij is het echt niet nodig... Wij gaan dit jaar weer naar Turkije en laten ons weer niet inenten.. Ik geloof er niet zo in...

Maar geloof je wel in de reguliere inentingen?

Ja me tante en oom zijn ook  geweest en die hebben het ook niet gedaan!!  ik vind het voor Luna wel erg belangrijk om te weten of het wel of niet moet   Heb geen zin aan een ziek kind straks en ik wist dus niet voordat we gingen boeken dat we ingeënt moesten worden!!! Anders had ik het denk ik niet gedaan met Luna denk toch dat ik de GGD maar ff bel!! bedankt voor jullie reacties!!

Hey Samiera,

Er wordt wel geadviseerd om te laten inenten. Voor hepatitisch A  en DTP. Dtp krijgt Luna gewoon via het consultatie buro dus daar is zo voor beschermd. Hepatitisch A moet je apart laten spuiten.  Je kunt Hepatitisch A  krijgen door besmet water. Dus ook als  ht eten  erbij zit.  Van Hepatitisch zal Luna zelf niet heel erg  ziek worden (hoe jonger de kindjes hoe minder last ze van hepatitisch hebben)  maar ze kan het wel weer doorgeven aan andere kindjes (die dus ook niet zo heel ziek worden) die het om hun beurt weer doorgeven aan de ouders. Volwassenen kunnen er wel heel ziek van worden.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb. Als je nog vragen hebt vraag maar.
Ik zou zeker wel laten inenten.

Groetjes Patries

hai hai!
ja ik heb net met de ggd gebeld en Luna moet inderdaad een spuit hebben van hepatitus A!!! Ik ga morgenvroeg gelijk bellen voor een afspraak we krijgen het ook
nog eens via het ziekenfonds vergoed  dus dat is ook nog eens meegenomen maar anders had ik het ook gedaan hoor!!! bedankt voor jullie reacties!!

groetjes Samiera

Terug
Bovenaan