vakantie....neem mee...help!!! Hittegolf!

Iedereen help mij!!! Ga alleen met mijn kleine dochtertje vliegen!!!    ( vriend gaat paar   dagen eerder) en er blijkt een hittegolf in Griekenland te   zijn!!! Wil niet!!!  
Moet  wel ivm zijn vrienden en familie ( vriend is grieks!!, voor mij hier komen wonen.......) Wat moet ik meenemen??????? Zwembandje, bedje, zonnebrand heb ik al!! Geef mij alle tips die in je op komen,  ben   een beetje   in paniek!!! Mijn vriend is   te relaxed........       die zegt   ach...............we kunnen toch alles daar kopen??? Nee!!!! Winkels sluiten   daar   vroeg!!!!En wij zijn geen   goede regelaars!! Geef ons tips....Dank jullie wel!

He meid, even diep ademhalen, hoor! Geen paniek!

Als ik de deur uit moet en ik twijfel of ik alle spulletjes bij me heb, dan ga ik in mijn hoofd na:
- kan hij eten?
- kan hij slapen?
- kan hij verschoond/omgekleed worden?
- kan hij spelen?
(meer is er echt nog niet in het leven van zo'n kleintje!)

Dit zijn de standaard zaken natuurlijk, flesjes, flesvoeding, speentje, slaapzakje, spuugdoekjes, schone kleertjes, speeltjes/knuffels etc.
Ik zou ook niet vergeten iets mee te nemen om hem/haar in te vervoeren (draagzak? kinderwagen? maxi cosi? Vliegtuigen laten je dat soort dingen zonder al te veel extra kosten meenemen, ligt dan klaar zodra je uitstapt)

Speciaal voor de hittegolf zou ik een aantal dingen doen (al heb ik zelf geen ervaring mee):
- petje! Dun wit lakentje (zelfs in schaduw kunnen ze verbranden, zeker in de Griekse zon, dus zou ik hem/haar onder een dun lakentje willen leggen, gewoon ter bescherming naast de cremes e.d.)
- ga nooit en dan ook nooit de deur uit zonder water bij je te hebben! Bedenk ook dat je kleintje veel extra vocht nodig heeft met zulk warm weer (en jij ook trouwens )
- probeer niet buiten te komen op het heetst van de dag (11:00-16:00 uur geloof ik)
- geniet maar kijk uit met airco's, voordat je het weet ligt je kindje op de tocht en wordt het verkouden (of jezelf)

En het meest belangrijk: geniet lekker met de familie en vrienden! Maak er een leuke tijd van!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (18 weken)

Ik sluit me bij Karin aan.
Ook in Griekenland overleven de kleintjes het wel. Die hebben vaak minder last van de warmte als wij.
Veel drinken! Ook de kleine en misschien ORS meenemen voor als de kleine aan de diarree raakt.

Hoi,
ik zal ook even met je meedenken. Misschien zet ik wel dubbele dingen, maar ik zal eens een lijstje maken:
* bed
* lakentjes
* dun slaapzakje (als je kind daar nu ook in slaapt)
* draagdoek/draagzak/buggy of id
* Petje met flap voor in de nek
* Zonnebrilletje
* Zwembroekje
* zonnebrand
* after sun
* Flesjes water (zal je daar ook kunnen kopen)
* poedermelk
* Luiers, lotiondoekjes, zalf
* kleertjes
* rompertjes (als het daar zo warm is leg je je kindje vaak alleen daarin)
* speeltjes
* lievelingsdoekje/knuffel

Zwembadje en parasol hebben ze daar hopelijk wel toch? En wellicht nog extra EHBO-spul, stel dat je kindje door de zon verbrand of zo.
Groetjes Veerle
P.s. misschien kun je via google nog het e.e.a. vinden.

Neem zeker ORS mee.
Ik heb zelf veel in Afrika gereist en het ook wel eens nodig gehad. Zo'n kleintje kan nog veel sneller uitdrogen. Het is een smerig goedje, maar werkt erg goed.

Maar vooral...................geniet!!!!
Zoals eerder al geschreven als je zorgt dat de kleine voldoende drinkt en niet in de volle zon zit, dan komt het wel goed.

Is het de eerste keer dat je schoonfamilie je kindje kan bewonderen???? Lijkt mij ook wel een speciaal moment.

Succes,
Anne

Terug
Bovenaan