Vakantie plannen en kinderwens

<p>Hallo meiden,</p><p>Mijn man proberen sinds juli dit jaar een kindje te krijgen. Helaas heeft het tot op heden nog niet zo mogen zijn. Ik merk dat ik er iedere maand heel erg mee bezig ben en de teleurstelling is dan al snel heel groot. We hebben vandaag afgesproken er wat minder bewust mee om te willen gaan omdat het zo nog heel lang zou kunnen duren.</p><p>We hebben dan ook besproken dat we toch alvast onze vakantie voor dit jaar willen gaan plannen. We willen ons leven niet 'on hold' zetten. We willen altijd nog een keertje terug naar Canada om een rondreis te maken.  Dat zou mogelijk dit voorjaar/zomer kunnen met ons werk. Ik twijfel echter toch of we al iets moeten boeken, of niet.</p><p>Ergens zit er in mijn hoofd, hoe moet dat nou als ik wel zwanger zou zijn en me bijvoorbeeld niet goed voel? Anderzijds kan het natuurlijk ook gewoon goed lopen en mogelijk ben ik uberhaupt niet zwanger. </p><p>Hoe hebben jullie dit aangepakt?</p><p> </p>
 
Een vakantie is altijd een goed idee als je aan het proberen bent en het niet zo vlot gaat als je graag zou willen. Even weer samen zijn. Mocht je nu zwanger raken zit je in je tweede trimester ongeveer als je op vakantie gaat. Dit is echt de meest fijne tijd van je zwangerschap (over het algemeen) .
Voor de zekerheid zou ik wel eens naar de annuleringsverzekering kijken  puur voor de zekerheid. 
Canada lijkt me echt geweldig! En zoals ik al eerder zei  vakantie met zn tweeën is altijd nog een goed idee. Je bent minder obsessief bezig met zwanger raken (tenminste, dat aas ik) en de seks is vaak wat frequenter aanwezig door de vrije tijd.
Succes.en fijne vakantie. 
Ooh btw, je kan altijd een verloskundige bellen om navraag te doen ; tot hoeveel weken mag je nog vliegen etc. Daarnaast hebben zij wellicht ook tips voor een goede annuleringsverzekering  
 
Denk ook even aan het zika virus... ik weet niet of dat in canadA is maar dat is zwanger of niet zwanger maar zwanger willen worden niet handig... als je t krijgt zit dat nog een half jaar in je lijf... 
 
Ik zou het ook zeker doen! Zo'n reis gaat vaak wat minder makkelijk als er eenmaal een kleintje is, dus ga ervoor! Wat je zegt, misschien ben je tzt nog niet zwanger, of (hoop ik voor je) ben je dat wel, maar voel je je prima. Hoe jammer zou het dan zijn als je die droomreis hebt laten schieten. En als je je niet prima voelt, doe je het gewoon wat rustiger aan. Hou er dan wel rekening mee dat een strakke planning wellicht niet zo handig is;) Ik kan me voorstellen dat een lange rit over smalle bergweggetjes -omdat dat nou eenmaal op het programma staat- niet fijn is als je kotsmisselijk bent. Dus mijn advies, go with the flow, doe wat op dat moment goed voelt. 
Je zou er eventueel ook voor kunnen kiezen om het de komende maanden echt te laten rusten en bewust niet zwanger te worden. Snap het ook heel goed als je geen kans onbenut wil laten hoor, maar wie weet is het toch een optie.
Succes!!
 
Hallo,
Wij zaten in hetzelfde schuitje (bijna 2 jaar bezig geweest voor ZW).
Wij wilden heel graag naar Israël.. 
Ik was 13/14 weken zwanger toen we die reis deden en ondanks dat het wat aanpassen was (niet te laat slapen.. nog meer water drinken dan de andere reisgenoten moesten, goed/voldoende en regelmatig eten, af en toe zitten en vooral goed insmeren met zonnebrand want anders kan je zwangerschapsmasker of pigmentvlekken krijgen)..Was Het goed te doen en ik denk dat je er spijt van krijgt als je het niet doet..ik heb ook in spanning gezeten want was steeds best misselijk, we hadden als doel gesteld dat ik mee ging mits ik me goed voelde vanaf een bepaalde dag (je kan ticket tot zoveel dagen van tevoren om boeken en had die datum +3 dagen als punt gekozen) anders zou broer/zus/vader van mijn man in mijn plaats mee gaan.. 2 dagen voor die datum voelde ik me goed dus kon ik mee.. geef wel even bij het personeel aan als je zwanger bent, dan kunnen ze er rekening mee houden (ik hoop het van harte voor jullie)
Je zegt dat je juist er niet zo mee bezig wil zijn dat doe je dus wel door niet de vakantie te boeken.. het is juist goed voor je relatie om gewoon door te gaan.. ik neem aan dat je partner net zo goed belangrijk voor je is dan dat je kinderwens dat is.. (of meer).. zet je relatie niet op een laag pitje maar laat je partner juist zien dat hij belangrijk voor je is door juist dingen samen te plannen en niet alleen maar uitzien naar een zwangerschap maar een tijd samen..
Ook nog bijzonder, ik voelde ons kindje voor het eerst schoppen met 14 weken op een bijzondere plek tijdens deze reis, dat maakte het extra speciaal dat ik toch zelf kon gaan (ja, ik weet het.. 14 weken is super vroeg maar ik weet het heel heel zeker omdat dat zelfde gevoel alleen maar toenam naarmate ik haar beter kon voelen en de VK heeft vastgesteld dat het bij mij wel kon ivm de ligging van kindje,placenta etc). Ik heb er dus in ieder geval geen spijt van gehad..
Stel dat je zwanger bent:
- Zorg dat je een kopie bij je hebt van je zwangerschapsverklaring.
- geef het door aan het personeel van het vliegtuig (als je gaat vliegen).
- zorg dat je het telefoonnummer van de verloskundige bij je hebt (met +31 ervoor) zodat je die kan bellen als je wil.
- zorg ervoor dat het bekend is bij je zorgverzekering en vraag of je nog ergens rekening mee moet houden.
- als je entingen moet hebben kan je daarover je informeren (van tevoren al)
- zorg dat je weet hoe je medische hulp kan krijgen (waar, welk nummer moet jr bellen etc). Ook goed om te weten waar de Nederlandse ambassade zit en hun telefoonnummer bij je hebben.. zij kunnen je ook evt met bijv. Een tolk helpen of iets anders als je dat nodig hebt.
- bij je vliegmaatschappij informeren naar maaltijden die ze aan boord serveren (bijv. Geen rauwe kazen eten).
- kijk naar de producten die je niet mag hebben en wat dat is in de taal van het land.. dan kan je dat er tussen uit halen op een menu kaart of duidelijk maken dat je het gerecht zonder ".........." wilt.
Er zijn zoveel (hoog)zwangere vrouwen die nog reizen.. bij de meeste maatschappijen mag je tot 36 weken (bij terugvlucht) vliegen maar sommigen hebben afwijkende regelingen, dit kan je informeren bij de maatschappijen of reisbureau. 
Veel plezier met boeken en je vakantie, haha! ;)
 
 
We zijn begin 2017 begonnen aan onze kinderwens en hebben toen onze vakantie ingepland en voorbereidt maar niet geboekt. En toen werd ik zwanger. Een paar dagen voor onze vakantie waren we druk bezig met de laatste voorbereidingen (nog niet geboekt) en helaas kreeg ik complicaties en moest ik ter observatie in het zkh blijven, het kwam uiteindelijk goed maar kregen het advies van onze vk om binnen NL te blijven. 
Was er achteraf wel blij om dat we niet hadden geboekt. We zijn toen in NL gebleven en dat beviel ons enorm goed. 
 
Hoihoi,
 
Ik zou het lekker doen. Wij hadden ook een reis naar zuid-Afrika geboekt ruim van te voren. Toen het eenmaal zo ver was, was ik 12 weken zwanger. Gelukkig voelde ik me (buiten wat vermoeidheid) helemaal goed. Een reis om niet te vergeten.
Inderdaad wel kijken voor een annulerings verzekering mocht je zwanger zijn en je niet goed voelen tegen die tijd.
 
Larissab, wanneer ben jij naar zuid Afrika geweest? Heerst daar ook niet het zika virus?
Ikzelf heb in april een vakantie gepland staan naar Cuba maar kwam er erna pas achter dat het zika virus daar heerst. Ik zit ook erg in dubio wat te doen.
 
Terug
Bovenaan