vakantie plannen???Wel of niet, twijfel!!!!

Zoals de titel al zegt, plannen jullie al een vakantie of wachten jullie af, ik twijfel enorm, want ben bang als we nu boeken voor sept dat stel dat het raak is dan kun je neit gaan, hebben jullie dat ook die twijfel??

Gr Wendy

Ik twijfelde eerst wel.
Maar wij gaan begin juli en blijven in Nederland.
Stel dat het nu raak zou zijn,zou ik dus 6 maanden zijn.
Als we naar het buitenland zouden gaan,had het wel anders geweest .

Is zwangerzijn een goede reden om te annuleren (en je geld terug te krijgen)?

succes met het nemen van een beslissing.

groetjes Fleur

Hallo,

Bij onze tweede zijn we in nederland gebleven.Mijn man vond het niet prettig dat we ver zouden reizen met een dikke buik.
Toen ik zwanger wilde worden van de eerste hebben we toch gewoon geboekt.Het zwanger worden wilde maar niet lukken en ik wilde nog heel graag naar Amerika.
Heel blij dat ik het gedaan heb,want ik was tegen die tijd nog niet zwanger,maar Amerika heb ik tenminste gezien.
Ik heb er wel voor gezorgt,dat ik max 6 maanden zwanger was als ik ging vliegen.

Geen flauw idee of zwangerschap een reden voor annuleren is.Maar dat kun je bij de reisorganisatie vragen of de verzekering.

Groetjes Selineke

Bedankt voor jullie racties, wij willen dan pas in sept gaan, maar nu ik jullie verhalen heb gehoord en tot max 6maanden, kunnen we dat neit riskeren, en het scheelt we gaan buiten schoolvakanties om op vakantie dus kan misschien nog altijd boeken. Maar het is en blijft lastig, en zeker wanneer doe je het goed.

Gr en fijn weekend Wendy

Wij hebben vorig jaar een beetje uitgerekend wanneer onze IUI's vielen en toen besloten dat we geen vakantie zouden boeken, maar het met weekendjes weg zouden doen. Tijdens de IVF hadden we besloten dat als de IVF negatief zou uitvallen we naar Thailand zouden gaan. Maar het was raak en dus hebben we Thailand overgeslagen.

Het jaar ervoor (dus toen we met onderzoeken e.d. bezig waren) hebben we wel gewoon een vakantie geboekt en een eventuele behandeling uitgesteld.

Waarmee ik eigenlijk dus wil zeggen: doe wat voor jullie goed voelt. Soms kan het juist voor extra ontspanning zorgen om wel op vakantie te gaan. Je kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld in de buurt te blijven, zodat je behandelingen kan blijven doen en als je wel zwanger bent, dat je dan het vliegtuig niet in hoeft. Overigens hebben wij er wel altijd voor gezord dat ik nooit langer dan 4 maanden zwanger zou kunnen zijn als we weg gingen met het vliegtuig.

Groetjes, Esk

Doe wat je gevoel inderdaad zegt zoals esk al schreef.
Ik zou het eerlijk gezegd wel doen.Ik heb al zoveel gelaten de laatste maanden,omdat ik dacht stel nou dat ik zwanger ben.
Je moet ook verder met je leven,en heb gemerkt dat ik doordat wij zo gefocusd waren op het zwanger raken heel veel leuke dingen langs ons voorbij hebben laten gaan.
Ik boek nu ook gewoon een vakantie voor eind april.Wij gaan dan zowiezo trouwen en willen dus op huwelijksreis.Hebben tot een paar maanden geleden ook erg getwijfeld,maar willen nu weer meer gaan genieten ook van andere dingen, dus meer afleiding zoeken.

gr suusje

Hi,

Er zijn organisaties waarbij je de vakantie kunt verzetten of annuleren, zonder kosten, als je zwanger bent. Eurocamp is zo'n organisatie (maar dan moet je wel willen kamperen). Kijk gewoon goed naar de voorwaarden van het boeken.

Gr. Tamara

Terug
Bovenaan