Vakantie Portugal

Hallo allemaal,

Wij gaan begin september op vakantie naar Albufeira (Portugal).
Onze dochter is dan ruim 17 maanden.
De vliegreis duurt niet lang maar heeft iemand tips voor leuk speelgoed voor onderweg en/of spelletjes tijdens de reis?
Hoe waren jullie ervaringen met de vliegreis, en Albufeira als vakantiebestemming met kind(eren)?


Groetjes,
Elies
 
Hoi,

Ons dochtertje was iets ouder toen we voor de tweede keer gingen vliegen maar allebei de keren geen problemen gehad. Ze sliep gewoon en heeft heerlijk gespeeld.

Check zo vroeg mogelijk in vraag of er vrije stoelen zijn dan krijg je die vaak toegewezen.
Onze terug reis duurde ipv 3 uur ruim 10 uur en ook dat gaf geen problemen.

Verschoon je kind vlak voor dat je het vliegtuig in gaat. Niet in alle vliegtuigen is er een fijne/goede plek om te verschonen.
Neem lekkere dingetjes mee wat ze zelf erg lekker vind, knuffel en speentje een dekentje want tijdens het vliegen is het best fris zeker als ze gaat slapen.
Wij hadden wat nieuwe goedkope speeltjes gekocht bv tweede hands of bij zeeman.
Ook raamstickers deden het hier goed.

En het belangrijkste geniet ga rustig op pad neem de tijd en zorg dat je je niet hoeft te haasten of stressen want dat voelen ze heel goed aan.

veel plezier groetjes joyce
 
Hoi,

Toen mijn dochtertje 18 maanden was, zijn we een week naar de canarische eilanden geweest. Het ging hartstikke goed, ondanks dat we midden in de nacht moesten vertrekken.
Ik had haar lievelingsknuffel en een tas met haar lievelingsspeeltjes meegenomen. Ik heb ook wat te knabbelen (crackers, soepstengels) meegenomen.
Wij kregen automatisch een vrije stoel (als die er is) naast ons toegewezen, maar ik zou het inderdaad zelf ook vragen.
Een deken hebben ze in het vliegtuig ook, dus die had ik niet meegenomen.
Ik verschoonde haar inderdaad ook voor het instappen.
Vergeet niet wat te drinken (uit de fles) mee te nemen. Dat schijnt goed te zijn bij het stijgen en dalen. Dan hebben de kindjes minder last van (pijnlijke) oren.
Omdat mijn dochter een beetje verkouden was had ik  haar neus voor het instappen  met een neusdruppel gesprayd.
Fijne vakantie.  

gr. Irene
 
Terug
Bovenaan