Vakantie tijdens kraamhulp? Of juist niet?

Hoi Dames,

Misschien kunnen jullie me helpen met mijn dilemma.

Mijn vriend wil na de bevalling 2 weken vakantie opnemen, naast de 2 dagen die hij krijgt.
Maar is het verstandig om die dagen op te nemen als de kraamhulp nog over de vloer komt of juist daarna.

Ik zat zelf te denken dat het makkelijk is, als hij er ook is al de kraamhulp hier nog rond loopt.
Het is onze eerste kleine, en we moeten dus beide nog veel leren.
Als hij gaat werken als ik dingen uitgelegd krijgt, moet ik die 's avonds weer aan hem uitleggen.
Is een beetje dubbelop toch?

Wat denken of doen jullie?

Liefs Ester

Mijn VK zegt dat het handig is als de man sowieso 2 dagen tijdens de kraamhulp aanwezig is.
Dan leert hij het meeste. Voor de rest heb ik liever dat hij vrij is, als zij weg is, omdat ik dan langer hulp heb :)

Mijn man heeft bij onze eerste kleine ook twee weken vrij genomen, terwijl de kraamhulp er was.
Was ideaal, zo kon hij er snachts ook mee uit (wat hij ook erg leuk vond) en overdag ook even mee uurtje slapen! is super goed bevallen.....

Deze keer doet hij het weer, maar nu om ook gezellig met onze andere dochter te kunnen spelen en zorgen. Want dat doet de kraamhulp niet!

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan, is bij ons ook twee keer zo gegaan..Hij vond het heerlijk om van de eerste tijd met de baby te genieten, om smorgens ook lekker een ontbijtje te krijgen, om te leren hoe de baby te verzorgen en de tweede keer om voor onze andere meid te zorgen.. Zo'n bijzondere tijd samen!

Mijn man ging in de ochtend werken en kwam dan rond het middaguur thuis en pakte dan de laatste uurtjes van de kraamhulp mee. Nadat de kraamhulp vertrokken was, heeft hij wat meer vrij genomen. Ik denk dat het maar net is wat je zelf fijn vind. Wij gaan het bij deze in ieder geval weer precies zo doen.

Hoi,
Ik breek even in bij jullie :) Ben zelf een aug.mama maar lees zo nu en dan ook even bij de andere maanden mee :)

Wij wisten ook niet goed wanneer mijn vriend het beste vakantie op kon nemen, maar na wat rondvragen aan vrienden en collega's adviseerden zij ons om zijn vakantie op te nemen nadat de kraamzorg weg was. Uiteraard wel de eerste 2 dagen bevallingsverlof lekker thuis, maar daarna gewoon halve dagen werken. Er werd ons door vele verteld dat wanneer de kraamzorg er is en je vriend ook thuis is, hij een beetje vreemde is in zijn eigen huis... De kraamzorg neemt zo'n beetje alles over, incl de zorg voor ons en de kleine.. Ik denk zelf dat je er veel meer aan hebt, dat wanneer de kraamzorg weg is, je vriend dan lekker vakantie op kan nemen, zodat je niet meteen alleen bent met de kleine en je ook nog een hulp hebt wanneer er kraamvisite komt :)

Terug
Bovenaan