vakantie tip

We moeten zo langzamerhand beslissen waar we dit jaar op vakantie gaan. Met een kleine van op dat moment 20 maanden, is dat anders dan we vroeger deden.
Wat deden we eerder? Voornamelijk s'morgens een dorpje of stadje bezoeken, en dan ploften we s'middags ergens in de buurt op het strand neer. Of een wandeling van een hele dag, geen probleem.

Maar onze kleine meid zal s'middags toch moeten slapen, en dat gaat enigszins in de draagdoek, maar niet voor twee weken lang. Dus moeten we wel ons schema iets gaan aanpassen :)

Waar twijfelen we nu over?

1) Terschelling: mijn vrouw is er verliefd op, en ik waardeer het zelf ook ontzettend. Je kunt gewoon het strand op, het bos in, wandelen, fietsen. En voor ons heel belangrijk: je bent er zo.
Nadeel: onze dochter gaat s'middags dus slapen. Wat betekend dat wij bij ons huisje zitten. Bij goed weer geen probleem.. maar het is Nederland, zul je zien dat we slecht weer hebben.

2) Italië. Toen onze dochter er nog niet was, onze favoriete bestemming. We zijn bij het Gardameer, Toscane en Sicilië geweest. We zouden zo weer willen gaan, maar mijn vrouw ziet op tegen de lange rit (hier kunnen we nog wel wat in regelen, met een goedkope budget vliegmaatschappij en autohuur), maar we zitten meer met de dagbesteding. Wat is nu een mooie omgeving waar je toch nog iets cultureels kunt doen en kunt wandelen? Mijn gevoel zegt ergens langs de Adriatische kust (daar zijn we nog niet geweest), en anders Lago Maggiore of Como meer. Wie heeft hierover nog tips?

3) Menorca. Op Mallorca, het grote broertje, zijn we al eens geweest. Menorca lijkt een mooi alternatief, klein, overzichtelijk en toch lekker weer. Nog geen ervaringen mee.

Wie kan ons wat op weg helpen?
 
Ik denk dat je eerst moet bedenken of je in Nederland wil blijven of naar het buitenland wil gaan.  Ik snap dat je vrouw de lange rit niet ziet zitten,  maar dan zou je ook ergens halverwege een hotel kunnen pakken en de volgende dag weer verder.  Als jullie van wandelen houden en mooie omgeving zou je ook eens naar zuid Frankrijk kunnen kijken. Schijnt ook erg mooi te zijn. Of naar Duitsland aan de moezel.  
Succes in ieder geval. 
 
Terug
Bovenaan