vakantie tips nodig

Hallo allemaal,

Dankzij Meneer Belastingdienst kunnen wij dit jaar met Marissa naar Euro Disney, we zitten alleen even te kijken hoe en met wie we het best kunnen gaan. Met de auto is voor ons geen oplossing omdat Friso dan net zijn rijbewijs zal hebben en dan vinden we het een te lange rit. Verder heb ik de laatste keer dat ik met iemand met de auto ging een ongeluk gehad waarbij mijn tante haar rug heeft gebroken. Niet voor herhaling vatbaar dus. Nu gingen wij voor Marissa altijd met Peter Langhout met de bus. Marissa mag nog gratis mee maar dan moet ze wel op schoot en ik weet echt niet of ze dat nou 7 uur leuk gaat vinden. Een andere optie is met de trein. Dan is de reis maar 3.5 uur dus dat is al een stuk beter maar is wel weer een duurdere optie. Ik ben dus benieuwd hoe jullie ooit naar Disney zijn geweest of voor welke optie jullie zouden kiezen. Als we met de trein gaan dan gaan we naar Santa Fe, heeft daar al wel eens iemand geslapen en hoe beviel dat? Nou een hoop vragen en ik hoop dat iemand me kan helpen. We willen 3 of 4 dagen gaan.

groetjes Linda

Hoi Linda,

Een spekkie naar m'n bekkie! Ik ben een enorme Disney fan (heb zelfs een webshop met Disney beelden) en intussen al 4x naar Disneyland geweest. Ik zal je vragen zo goed mogelijk beantwoorden.

Wij zijn  met de auto of  Oad  gegaan, dus ik kan je niet adviseren over the Thalys. Het lijkt me wel heel relaxt reizen, je hoeft ten slotte zelf niet te rijden.

De auto was heel fijn omdat we konden stoppen wanneer we wilden, maar toen was Lotte er nog niet. Ik denk ook niet dat ik daar nu voor zou kiezen.

Oad reizen heeft ook een kidsbus. Ik weet niet of Marissa daar dan al oud genoeg voor is, maar daar houden ze de kinderen bezig met Disney filmpjes, kleuren, knutselen enz. Er is dan één stop in België. De ouders zitten dan bovenin (maar je mag vast ook wel helpen knutselen)  en de kinderen mogen altijd naar pappa en mamma, als ze dat willen. Wel een gezellige boel vond ik.

Santa Fé is het low budget hotel van Disney. Ik heb daar een keer geslapen en op zich beviel dat wel goed. Wij hadden een kamer met twee tweepersoonsbedden, dat sliep prima. Je kunt dan kiezen om met de pendelbus of lopend naar Disney te gaan. Lopen is best een eindje. Je kunt trouwens buggy's huren in Disney, dus je hoeft er niet zelf een mee te nemen.

Er zijn ook goeie hotels iets verder op het Disneyterrein, die zijn vaak een stuk goedkoper en de pendelbussen komen om de 10 minuten. Dit is ons ook heel goed bevallen. De kamer zijn ook vaak iets luxer uitgerust. Er zijn daar ook speciale familie-kamers, waar je twee slaapkamers hebt. Zo kan je kindje rustig in een kamer slapen en hoef jij niet super stil te zitten. :) Goed voorbeeld is het Dreamcastle hotel.

Het eten in Disney is voor kleine kinderen maar matig. Het is veel fastfood, of gelijk in een duur restaurant. Misschien een idee om potjes mee te nemen of iets dergelijks. Restaurants kunnen vaak niet gereserveerd worden, dus het is handig om iets buiten de reguliere tijden te gaan eten, anders sta je gelijk enorm in de rij!

Tip voor de attracties: Het is het meest rustig bij de attracties tijdens de parades. (16.00 uur en event. is er een avondparade) Doe dan de drukke attracties waar geen fast-pass voor is.

Als je nog meer tips wilt (restaurantjes iets afgelegen waar het dus een stuk rustiger is, welke attracties leuk zijn voor Marissa enz), kun je misschien beter even mailen. miss_janet07@hotmail.com. Ik weet echt ALLES van Disneyland Parijs, ben een lopende encyclopedie wat dat betreft.

Groetjes, Marisa

Hoi Marisa,

Ik ben net zo'n enorme fan als jij en denk dat dit mijn 6e keer word. Heb er weer enorm veel zin in. Met Peter Langhout sliepen we in het Kyriad hotel. Een prima hotel en inderdaad met pendelservice. Maar die kidsbus van oad lijkt me ook wel wat. Denk niet dat ze veel gaat knutselen maar het zijn in ieder geval allemaal mensen met kinderen dus mocht ze het minder leuk vinden in de bus dan hoef je je niet zo te schamen. Dat is wel heel erg fijn. Volgens mij is Oad ook sponsor van PSV en krijgen wij met seizoenskaart korting op de reizen. Dat is natuurlijk ook altijd mooi meegenomen. Voor Marissa gingen we altijd 1 avond in een duurder restaurant eten maar dat doen we met haar maar niet. We gaan wel weer ontbijten in Cafe Mickey, echt super geweldig en uitgebreid ontbijt. Ik weet nog wel dat ze ook veel spaghetti verkopen, ook bij de fastfood restaurants dus dat is een goed alternatief voor Marissa. Ik heb er weer mega veel zin in en kan bijna niet wachten. Echt helemaal super gaaf. En juist de parade wil ik heel graag zien maar de atrakties met Marissa er bij zijn toch beperkter dus we hebben tijd genoeg. We hebben ook Opa en Oma meegevraagd. Maar die zijn hun huis aan het verkopen. Als het tegen die tijd nou verkocht is dan gaan ze wel mee. En dat biedt natuurlijk meer perspectief qua atrakties omdat Oma dan met Marissa kan wachten, Opa is helemaal gek op achtbanen en dat soort dingen dus die gaat gezellig met ons in de atrakties. Ik ga nu meteen even bij Oad kijken. Bedankt voor de tip

groetjes Linda

Hoi Linda,

Over Disneyland Parijs kan ik je niet adviseren want ik ben alleen maar in Disneyland in Los   Angeles (waar Parijs een kopie van is) geweest. Ik zou met Mette niet met de bus gaan denk ik (ik heb zowiezo niks met reizen met de bus en doe het ook nooit). Marissa is nog zo jong dat ze volgens mij   totaal afgedraaid aankomt als ze in de kidsbus gaat. In jouw geval zou ik omdat ze zo jong is lekker met de trein gaan. Enne als Friso het haalt....het is een mooi stuk om te oefenen hoor! Veel rechte weg!

gr.Ing

Hoi Linda,

Wat leuk dat jullie nog lekker weggaan.

Ik zou als ik jou was met de Thalys gaan, kom je denk ik net wat relaxter aan. Mijn dochter zou gillend gek worden als ze 7 uur op schoot moet doorbrengen en ik zelf denk ik ook.

Als je man het toch zou aandurven dan zou ik toch echt met de auto gaan. Marissa valt dan lekker in slaap in de autostoel en jij zit ook rustig. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit naar het buitenland met de bus ben gegaan, altijd met auto of vliegtuig.

Succes met de keuze.

Gr. Floor

Hoi Linda,

Leuk dat jij ook zo'n fan bent. Dan weet je inderdaad zelf alle ins en outs wel.  Ik kan ook niet wachten om weer te gaan, we zijn voor het laatst geweest toen ik 4 maanden in verwachting was van Lotte. Nu is nr. 2 op komst en zullen we toch zeker moeten wachten tot die 2 is voor we kunnen.
Misschien kunnen  mijn man en ik  een keer de kids bij opa en oma brengen en samen gaan.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan