Vakantie tips voor kleine baby's gezocht

A

Anoniem

Guest
Ja, ik denk graag vooruit...

Ik heb namelijk nu al weer vakantie kriebels. Het is inmiddels ook al weer een tijd gelden dat ik op vakantie ben geweest (juni)  en ik heb graag iets leuks in het vooruitzicht!

Het lijkt me leuk om in het voorjaar een weekje of paar dagen weg te gaan. Heeft iemand tips voor wat leuk is met een klein babytje? Ik kom zelf niet verder dan een weekje centerparcs, maar er zijn vast ook nog andere leuke bestemmingen. Een stedentrip vind ik ook altijd erg leuk, maar ik denk dat dat geen goede combinatie is met een baby van ongeveer 4 maanden oud.

Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft van leuke vakantiebestemmingen! Er zijn tenslotte ook veel dames actief op het forum die al een of meerdere kinderen hebben...

groetjes Cathelijne

Hoi Cathelijne,

Je verhaal herken ik ontzettend! Wij zijn ook voor het laatst een week weggeweest in juni en ik kijk er nu ook al naar uit om  lekker met de kleine weg te gaan straks. We hebben mijn schoonmoeder een lang weekend aangeboden ergens in het voorjaar, denk dat dat wel Centerparcs gaat worden. Heeft iemand een tip vanaf wanneer dat echt een beetje leuk wordt, ivm zwemmen enzo, of hangt dat echt heel erg van je kindje af?

Voor in mei zijn we nu aan het kijken om een weekje een huisje ergens op de Wadden te huren. Lekker er even uit, als het meezit mooi weer, strand om de hoek en geen hectiek om ons heen. Misschien is dat ook iets voor jullie?

Groetjes

Herah

Eerlijk zeggen?

Toen mijn zoon 12 maanden oud was, zijn we naar Center Parcs geweest (in juni). Ik was toen 3 maand zwanger. Hij vond het allemaal wel leuk maar was voor de meeste dingen nog te klein. Het enorme zwemparadijs was nogal overweldigend, daarnaast was het ook nog best wel druk, ook in het babybadje. Misschien had hij het leuker gevonden als het rustiger was geweest? Ook het strand en de zee waren erg overweldigend voor hem, hij wilde niet met de voetjes (huilen)  in het water en het zand stopte hij alleen in zijn mond :), ook niet een echt succes dus, maar ook dit keer was het best druk dus wellicht was dat te veel voor hem?  We hadden Center Parcs gekozen om hem een plezier te doen maar dat had niet gehoeven.
Als de jongste er straks is gaan we naar een rustig plekje waar de kleine niet wordt blootgesteld aan gigantisch veel prikkels. De oudste is dan alweer wat maandjes ouder dus die past zich dan wel wat meer aan; lekker in een huisje met een zwembadje in de buurt en niet te veel mensen. Ik denk de bossen, rust en veel wandelen. Center Parcs is, volgens mij, vooral leuk als je kind iets ouder is.
Maar.. dat is mijn ervaring... er zijn vast een heleboel kleintjes die het wel geweldig vinden! Ligt dus aan het kind..

Succes!

Hoi,

Toen onze oudste 4 maanden was zijn we een midweekje weggeweest naar Landal Green Parks in Drenthe. Het huisje en de grond er om heen was heerlijk!!! Veel buiten gezeten, hij veel buiten geslapen of in het campingbedje gekeken naar alles om hem heen (bomen, gras en wij). Af en toe met hem gezwommen, het was toen heerlijk rustig!!!!! Voor de rest veel gewandeld.
Was een geweldige ervaring.!

Een weekje aan zee in het voorjaar lijkt me een erg goed idee! Lekker lange strandwandelingen maken of over de boulevard! Voor je baby hoef je inderdaad niet meer te doen!.

Deze zomer zijn we voor het eerst met de kinderen echt op vakantie geweest (meestal gingen we met z'n tweeën weekendjes weg....). We zaten in een stacaravan, heerlijk voor de kinderen, lekker veel buiten spelen en wij maar luieren..... Maar toen waren die van ons al 7, 6, 4, en 2 jaar...... Dus dat was weer heel anders.

Voor je baby moet je gewoon een heerlijk rustig plekje zoeken (hotelletje, huisje of wat dan ook), waar het lekker kan slapen, spelen in de box of lekker met jullie wandelen.......

Veel plezier met zoeken!!!

Liefs Hilma.

hoi

als je gewoon een kindje heb kan je ook best wel een hotel pakken hoor,als ze nog zo klien zijn slapen ze vaak overal wel doorheen/goed.en dan kan je overal heen gaan natuurlijk. zou alleen niet een te lange rit maken ivm te alng in de maxicosi. gr wendy

Nou, die van ons die sliep met 4 maanden echt niet meer overal doorheen hoor!
Dat was zo'n prikkelgevoelig kindje, die werd haast overal wakker van.
Ik sluit me dan ook aan bij het advies over vooral een lekker rustig stekkie, met een warm zwembad in de buurt en een mooie omgeving om te wandelen!
Wat een heerlijk vooruitzicht, ben benieuwd waar de keuze op valt!
Groetjes Soela

hoi

ja ok niet elk kindje is hetzelfde,ik zou het zelf ook niet snel doen maar je hebt ook appartementen en dan heb je vaak aparte slaapkamers. gr wendy

Terug
Bovenaan