vakantie tips

hoi, misschien hebben de meeste van jullie de vakantie al gehad of zijn nu weg... maar wij gaan over 2 wk voor het eerst met de auto naar frankrijk met onze 2 jarige peuter........heeft er nog iemand tips? voor bijv. onderweg. over het pakken etc.
graag hoor ik het, groetjes
 
Hi

wij gaan ook over 2 weken weg, gaan naar italy, we gaan er wel 2 dagen over doen, dus gaan vrijdagochtend gewoon op tijd weg, en rijden halverwege, daar pakken we een hotel. Doen het dus lekker rustig aan. Onderweg ook vaak stoppen, onze zoon is 2 en moet toch wel ook zijn energie een beetje kwijt, hij slaapt nog overdag, dus die tijd rijden we gewoon door. we hebben een dvd speler voor hem, dus we zullen ook een film opzetten, en ik heb wat kleine kadootjes gekocht voor onderweg, dan heeft hij steeds weer iets nieuws om mee te spelen.  

Voor de rest het is nu wel lekker makkelijk, vond het vorig jaar moeilijker, hoef niet meer zoveel mee te nemen. Ik neem wel ORS mee en pijnstillers, pleisters, betadine mee, dat was het wel geloof ik.

prettige vakantie,
lia
 
Ik kan nog als tip geven om gewoon te gaan en je niet van te voren al druk maken over tijdstippen van eten, drinken, slapen... dat regelt zich vaak vanzelf wel. Gewoon je kindje volgen. Als ze honger/dorst heeft iets te eten/snoepen (in de auto letten wij meer op lekkerheidsgehalte dan voedingswaarden...), als ze slapen doorrijden, als ze zich vervelen iets verzinnen of even stoppen, als ze vervelend worden zeker gewoon even stoppen.

Alvast een hele fijne vakantie! Joke.
 
Hoi,
Wij zijn net terug van vakantie. We hebben met de tent gekampeerd in de Vogezen en in de buurt van Annecy. Onze zoon wordt over 3 weken 2 jaar, vergelijkbaar met jullie situatie....

De heenreis: 's ochtends om 5.30uur vertrokken. We waren in de veronderstelling dat hij  in de auto (uit bed gehaald en direct in de auto)  verder zou slapen. Maar meneer had zijn ogen wijd open en  viel hij bij Bastonge (Belgie) om 8.30uur in slaap.
De camping was een terrassen-camping (niet bij stil gestaan) en we moesten hem duidelijk instrueren dat hij niet bij "de rand" mocht komen. In het begin hebben we 2 keer moeten vangen, daarna maakte hij er alleen maar een spelletje van totdat het niet meer interessant was.
Qua slapen zou ik een lakentje/dekentje meenemen die minimaal 1 keer thuis is gebruikt. Daar zit dan al een bekende geur aan. De eerste avond in slaap komen ging moeizaam. Maar uiteindelijk na 3 uur te liggen roepen ging hij slapen. Dit kwam door de vreemde omgeving en het idee waarschijnlijk dat hij dacht "verlaten" zou worden. Dit was gelukkig alleen de eerste nacht. Daarna verliep het eigenlijk goed.
Spelen, eten en uitstapjes gingen goed. Zolang het ritme maar een beetje aangehouden werd.
De terugreis van Annecy naar Nederland hebben we in 1 dag gedaan. We waren,  incl. stops, 10 uur onderweg. Dit was nét te doen voor onze zoon.
Tips:
- neem kleine cadeautjes mee voor onderweg in de auto als het even echt niet meer gaat (een boekje, autootje, ballon, knuffeltje, bellenblaas enz.)
- geef niet te veel vruchtensap ivm grote kans op diaree (dat was bij ons het geval incl. kapotte billen)
- probeer ook het ritme van eten e.d. aan te houden als je onderweg bent.
- neem boeken voor jezelf mee, wij hebben weer vele pagina's verslonden

Een hele fijne vakantie!

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan