Vakantie Turkije

Hallo,

Ik ben Kitty,reageer niet zo gauw maar lees altijd wel mee(Heel Leuk en Leerzaam).
Mijn man en ik zijn zo'n beetje aan het rondsnuffelen in de vakantiebladen en op internet.Wij zelf willen eigenlijk heel graag naar Turkije,wij weten daar een plekje waar wij al eerder zijn geweest en dat is ons supergoed bevallen.Onze dochter is tegen de tijd dat wij willen gaan bijna 1 jaar(september).Nu is mijn vraag eigenlijk heeft iemand ervaring om met een kind van bijna 1jaar op vakantie te gaan naar zo'n warm land en met het vliegtuig.Ben heel benieuwd ,want we hebben er nu echt heel veel zin in om met ons Tess vakantie te gaan vieren.

Groetjes Kitty en Tess (22-09-2006)
 
Hoi,

Ik ben vorig jaar met mijn meisje (die toen 6 maanden was), naar Turkije geweest. Ik vond het perfect. Het enige wat me tegenviel was de vliegreis. Ze vond het allemaal zo interessant, en slapen deed ze niet. We zaten heel erg krap en ze kon natuurlijk nergens lekker spelen. In Turkije was het wel prima. Het was bloedheet, maar dat vond mevrouw geen probleem hoor. De mensen waren ook allemaal heel behulpzaam. de jongen bij het zwembad reserveerde voor ons altid ligbedden vooraan bij het zwembad en een grote parasol, die hij dan half over het water liet schaduwen zodat we af en toe met haar het water in konden, zonder dat ze zou verbranden.

Ik ging 's middags altijd met haar naar de hotelkamer, waar airco was, zodat ze wel even lekker kon slapen. Ik ging dan een boek lezen of wat opruimen.

ik heb een heerlijke vakantie gehad. Heel veel plezier op die van jullie.

groetjes,

Desiree
 
hoi,
ik zelf durfde het niet aan met de eerste maar nu de tweede er is gaan we zomer 2007 met dan onze 1 jarige dochter op vakantie.naar ilatie of griekenland.
dus nog geen ervaring met mijn eigen kinderen...
wel zijn we twee jaar geleden(toen mijn zoon bijna twee jaar was) gegaan en mijn zus ging mee met haar gezin en hun baby was toen 7 mnd.
ik heb dit als een eigen ervaring gezien en daarom gaan we nu wel op vakantie met onze kleine.
het ging allemaal heel goed, ze had iets last van de hitte,maar we hadden een luier vakantie en ze deed gewoon goed mee.

wel zou ik je adviseren om de nodige vaccinaties te halen die gelden voor turkye.
je kan informatie bij de huisarts of consultatie bureau halen.
en verder zou ik je een ontspannen en fijne vakantie toe willen wensen, voor wanneer je dan ook gaat.
groetjes
 
Hoi hoi,

We hebben de knoop doorgehakt en we hebben de vakantie geboekt.We wagen het erop,we vliegen 4 september naar Turkije(Bitez,vlakbij Bodrum) en we hebben er eigenlijk al  super veel zin in.Maar dat duurt nog wel even,dus tijd zat om er naar toe te leven.We zitten op een kleinschalig appartementencomplex met het strand en centrum op 100m.Ideaal dus.Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Kitty en Tess(22-09-2006)
 
Hallo,

Wij zijn 2 jaar geleden met ons zoontje van 12 maanden naar turkije geweest hij liep toen nog niet.
Het was best een hele onderneming we hadden een apartement geboekt omdat we daar dan ook konden eten als thuis en gewoon een boterham en zo konden pakken zo dat hij het ritme een beetje aan bleef houden zoals thuis.
Sávonds gingen we meestal gewoon uit eten met hem ik had potjes olvarit maaltijd voeding meegenomen en dat liet ik dan daar warm maken en als ze er iets van pasta hadden bestelde ik dat voor hem.
Dat ging op zich best goed overdag zaten we vaak bij het zwembad van het apartement of we gingen wandelen want we zijn ook een keer naar zee geweest maar dat vondt meneertje maar niks.
Dit jaar hebben we weer geboekt voor turkije nu is mijn zoontje inmiddels 2 en half en kan al heel veel zelf en het zal nu wel beter gaan.
Ik ben alleen nu ook nog zwanger van de 2e en die is dan dan ongeveer 7 maanden als we gaan dus dat zal wel even een gesjouw zijn en weer even wennen maar goed dat nemen we er maar bij.
We hebben nu een all inn clusive hotel geboekt waar van alles te doen is voor kids we gaan nu ook samen met schoonzus en schoonbroer en die hebben ook een kindje van dan anderhalf jaar.
Je moet gewoon even kijken wat jullie het meeste aanspreekt en als je evt een hotel of appartement hebt gevonden kijk dan ook eens op www.vakantiereiswijzer.nl  of www.zoover.nl  hier ka je vaak alle hotels en apartementen vinden in vakantie landen en daar kan je beoordelingen lezen van mensen die er zijn geweest.
Want geloof me het kan allemaal heel mooi in de boeken staan maar het kan ook zwaar tegen vallen.
Dit doen we namelijk zelf ook altijd voor dat we ergens boeken dan weet je een beetje hoe en wat.
Oja en neem ook even contact met de huisarts of het consultatieburo voor evt inentingen zeker in griekenland en turkije.
Ik hoop dat je iets hebt aan de info en als je evt nog meer wilt weten dan hoor ik het wel.
Anders wordt het zo'n lang verhaal hahaha.

Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan