Vakantie-vliegen

Ik heb een vraagje aan moeders die ervaring hebben met het op vakantie gaan met een baby van bijna 1 jaar. Wij gaan met het vliegtuig naar griekenland en vraag me af wat ik het beste mee kan nemen enzo in het vliegtuig. Hoe hou ik haar drie en half uur bezig in het vliegtuig??

Hebben moeders nog ervaring met baby's in een warm land?? Alle tips zijn van harte welkom..

Hoop snel wat te horen.

Groetjes
 
hoi, wij zijn net terug van een zonnige vakantie in turkije!!! wij hebben ook een dochter van 12 maanden en 1 van 4 jaar,in het vliegtuig ging eigelijk alles goed( had ook maxi cosi meegenomen want had geen zin om haar 3 uur op schoot te hebben. daar zei enorm bewegelijk is)..heb haar bij opstijgen en landen drinken gegeven, en een klein speelgoedje bij me, ook had ik wat koekjes bij me en de rest van de vlucht sliep ze gewoon..maar de vakantie opzich was niet zo succes ze wou niet op het strand, wou niet zwemmen, at verschrikkelijk slecht( had geen potjes bij me)op advies van andere)en jengelen erg veel, het ergste was nog dat ze elke dag 143 dagen lang om 5.30 wakker was( waarom en hoe weet ik niet). verder heb ik haar de tweede week gewoon gedwongen om te zwemmen( en strand was toch geen optie want ze scheelde de longen uit de lijf!!!!)zwemmen ging goed daarna, en als zei smiddags naar bed ging(( huisje was op steenworp afstand van strand)en had natuurlijk mobiel bij me~!!!!!gingen wij maaar naar het strand, ja erg vervelend was dat maar het was niet anders!! en nu slaan wij volgend jaar effe over want dit wil ik niet meer meemaken!!!!, advies voor jou!!!!!!- neem eten voor hem/haar mee
- probeer het ritme een beetje er in te houden, - en geniet gewoon van je vakantie je weet toch niet van te voren hoe ze gaan reageren.. en de mijne is opzich al een moeilijk type...
 
Wij zijn pas met ons zoontje naar Tenerife geweest. We hebben hem met maxi-cosi en al meegenomen in het vliegtuig en kregen gelukkig een stoel voor hem, zodat ie lekker in z'n maxi-cosi kon slapen. Verder kinderwagen (buggy-variant) omwikkeld met onze badlakens en daar omheen grote plastic vuilinszakken + tape en zo ingecheckt. Fantastisch, niks beschadigd of wat en het is echt heerlijk om de wagen bij je te hebben (als je uiteten gaat, of voor bij het zwembad). Neem wel genoeg petjes, mutjes of een zonnebrilletje mee, want die kids kunnen totaal niet tegen het felle zonlicht. O ja, een neusspray voor in het vliegtuig is ook heel handig (voorkomt pijn in de oortjes bij het opstijgen en dalen) Onze zoon vond de vakantie fanastisch! Heel de dag in z'n rompertje in de schaduw en veel slapen. Hopelijk gaat het bij jullie ook goed, geniet ervan!
 
Terug
Bovenaan